WA is beautiful too! - Reisverslag uit Denham, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu WA is beautiful too! - Reisverslag uit Denham, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

WA is beautiful too!

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Februari 2009 | Australië, Denham

Inmiddels ben ik al even aan het reizen langs de westkust. Maar mijn verhaal loopt een beetje achter, dus ik zal beginnen waar ik gebleven was, zaterdag 24 januari 2009.

We hebben zin om even lekker te relaxen na al dat heen en weer reizen en vliegen. Dus pakken we de bus richting het strand. Het is bloedje heet dus heerlijk dat er hier op Scarborough beach een lekker briesje waait..haha. Er blijkt een event aan de gang te zijn. Beachvolleybal met allemaal verklede mensen, gezellige muziek en gratis liptonice. We installeren ons op het strand. Omdat er vrij veel wind staat worden we bijna gezandstraald. Maar dat geeft niet, we kunnen lekker liggen en houden het goed vol door de wind. Er lopen allerlei surfguards rond en er hangt een gezellige sfeer, helemaal heerlijk! Tussendoor lunchen we uitgebreid en gaan dan weer naar ons 'huis', het Billabong resort.

Eerst even lekker uitslapen, das alweer even geleden (zondag 25 januari 2009). Lekker rustig aan aankleden en ontbijten. Daarna richting het centrum om de trein naar Cottesloe beach te pakken. Aangezien het al vrij laat is als we aankomen besluiten we eerst te gaan lunchen met een glaasje bubbels, heerlijk! En daarna is het zandstralen geblazen op het strand. Echt een heftige wind hier, je wappert gewoon je handdoek af. Ik heb het warm en wil even de zee induiken. Maar wat een sterke stroming. Is niet normaal. Wordt volop onderwater getrokken. Verstap me op een rots, kneus mijn teen en overal onder mijn nagel bloed. Lekker is dat...maar goed. Beetje afspoelen en terug op de handdoek. Na een paar uurtjes lichaamsexfoliatie van het zand besluiten we terug te gaan naar het centrum. Mijn teen begint weer te bloeden dus maar even langs de surfguard voor wat jodium en een pleisters. Hij denkt dat mijn nagel er binnekort af zal vallen dus de pleister moet er vooral goed op blijven zitten...jammie.

Vandaag is de dag, Australia Day! Het is vandaag maandag 26 januari 2009. Aangezien Fran morgen weg gaat, verft ze eerst nog even mijn haar. Na het getuttel is het tijd voor onze Ozzie attributen. Gezellig petje en een stubbie cooler met de vlag. Helemaal in de sfeer. We lopen naar de foreshore, bij de Swanriver. Daar staan allemaal speeltoestellen, eetkraampjes en zijn mensen aan het picknicken. Doet me een beetje aan onze Koniginnedag denken, allemaal in Ozzie style. We maken dan ook volop foto's van de uitgedoste mensen. Ze hebben vlaggen om hun nek hangen als cape, vlaggetjes geschminkt over het hele lichaam, bikini's met de vlag...je kunt het zo gek niet bedenken of ze lopen er in rond. Het is in de middag nog niet erg druk, maar begin van de avond om een uurtje of zes begint het echt druk te worden. Er zijn allerlei activiteiten aan de gang op of boven het water. Een airshow en een helikopter die de Ozzie vlag voortrekt, hoe gaaf! Om negen uur vanavond begint het vuurwerk dus voor die tijd moeten we nog even wat eten. We duiken een lokale pub in voor een pastaatje en dan weer snel terug naar de foreshore. Het is inmiddels barstens vol met mensen. En dan gaat het los, overal in de lucht vuurwerk, echt supermooi! Dat duurt een half uurtje en dan is Oz day in Perth afgelopen...Massaal loopt iedereen richting de stad. Wat een prachtig gezicht, al die mensen met die vlaggen. De straten zijn letterlijk helemaal vol met mensen die roepen: Ozzie, ozzie, ozzie...hey, hey, hey! Fantastisch!

Fran vertrekt heel erg vroeg vandaag (dinsdag 27 januari 2009). Hebben gisteravond al even gedag gezegd. Ik slaap een beetje uit en doe wat klusjes. Wordt na de lunch opgehaald door Naomi, een van de meiden van de trip Darwin-Alice. Zij woont in Perth en ik ga een middagje met haar naar het strand, helemaal heerlijk. Ze komt me met de auto halen, dat ding is leuk versierd met Ozzie vlaggetjes, nog van Oz day van gisteren. We kletsen gezellig bij. Na een paar uurtjes strand ga ik terug naar het hostel, koop wat avondeten en ondertussen druk in de SMS met Gary, mijn Ierse vriend. Hij komt vandaag aan in Perth samen met zijn kersverse vrouw Nuala. Dat wordt even leuk bijkletsen met een paar biertjes in een paar pubs..haha. Wat gaaf om die twee hier te zien en heb ze een hoop te vertellen over mijn avonturen en zij andersom ook, dus het is een gezellig latertje. Ze lopen met me mee naar het hostel, Gary vindt het maar niks als ik alleen loop...haha!

Vlakbij Perth ligt een eilandje ontdekt door een Nederlander, Rottnest Island (ratnest eiland). Vernoemd naar de quokka's die er leven, mini kangoeroe achtige die wat weg hebben van ratten. Vandaar de naam..haha. Ik ga er vandaag heen met de boot (woensdag 28 januari 2009). We vertrekken weer eens bijtijds, dus sta om zeven uur bij de bushalte om opgehaald te worden. Perth ziet er echt fantastisch uit vanaf het water, ziet gewoon de hele skyline, fantastisch! Als we bij Rottnest Island aankomen begint het weer een beetje te betrekken. Het trekt helemaal dicht...als het maar niet gaat regenen. Ik heb namelijk een fiets gehuurd om het hele eiland af te gaan. Als dat maar goed gaat. We gaan de boot af, gelukkig nog droog. Ik begin lekker te fietsen, heuveltje op, heuveltje af. Wat een mooie omgeving, zo langs de oceaan in de prachtige natuur. Dan stop ik ineens met mijn fiets, zie een quokka zitten in de bosjes. Die moet uitgebreid op de foto. Gelukkig ben ik alleen dus hij zal niet zo snel schrikken van stemmen of andere geluiden en even blijven zitten. Dan weer verder klimmen. Verderop zitten nog meer quokka's, erg schattig. Deze kan je zelfs aaien, leuk! Tussendoor neem ik mijn broodje, met uitzicht op de oceaan. Hoe relaxed is dat! Begint te miezeren, maar dat mag de pret niet drukken. Na drie uur fietsen hou ik het voor gezien. Duik het museum in, doe wat boodschapjes en dan is het weer tijd om terug te gaan. Wat een mooi eiland zeg!

Vandaag start mijn eerste tour naar het zuidwesten. Volgens het reisbureau moet ik naar het busstation lopen, vraag het twee keer na of ik echt niet wordt opgehaald. Nee, je wordt niet opgehaald...oke...dan loop ik 20 minuten met mijn tas..prima. Kom bezweet bij het busstation aan. Het is even wachten op onze bus...wat blijkt..die heeft tien minuten op mij staan wachten...fijn is dat! Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Onze groep is dit keer 21 personen, waarvan de meesten jonge lui. Onze gids heeft echt volop ADHD en doet zelfs om 7 uur 's ochtends al druk. Moet je net mij hebben, ben zo'n gezellig ochtendmens...haha. Onze eerste stop is in Mandurah, de duurste stad van Western Australia. Is niet te zien aan hoe het eruit ziet, zie er echt niets spannends aan met al die winkelcentra die niets uitstralen. Aan de buitenrand komen de villa's aan het water..nu snap ik het...haha! Dat ziet er wel fantastisch uit. Daarna stoppen we in een plaatsje Busselton. Met de langste jetty (steiger) van Western Australia of zelfs Australie...van 1,6 km lang. Ik ga de steiger niet op maar duik even het water in met Isabella. Een Oostenrijks meisje, erg gezellig. Ik zeg tegen haar, laten we er niet te diep ingaan, er zitten hier kwallen. Prima, wij er een klein stukje in. Het water weer uit, beetje relaxen..begint ineens mijn arm te prikken en heeft allemaal rode bultjes...wat is dat dan...denk niet gelijk aan een kwal. Smeer er wat papaya zalf op en loop wat over het strand. Dan hoor ik twee meisjes zeggen...ja, daar zie ik er nog een...Ik moet natuurlijk vragen wat ze dan ziet...Haha...een jellyfish...Dus ik vraag aan die meiden, terwijl ik mijn arm met bultjes laat zien, ziet het er zo uit als je gebeten bent? Ja hoor, dat is een jellyfish bite...haha. Heb ik dat....maar eens zien hoe snel dat weg is. Snel weer de bus in, onderweg naar een grot. De Ngilgi cave. Is een aboriginal grot met allerlei verhalen over slechte en goede geesten. Diepste punt is 75 meter onder de grond. Mooie rotsen overal, wel beetje muffig. Maar ja, dat hoort er bij. Na de lunch gaan we wijnproeven in Margaret River. Helaas is het allemaal beetje zurig...maar goed, we hebben lol voor tien. Daar gaat het om..haha. We rijden langs het surfersbeach in Margaret River. Zijn veel kiters bezig, leuk gezicht. Daarna stoppen we nog bij Leeuwin Naturliste National Park. Ook weer een Dutchie die dat ontdekt heeft. Met een mooie vuurtoren en prachtig uitzicht op de oceaan. Daarna naar Augusta, waar we overnachten. Gezellig aan de drankjes met elkaar, leuk!

  • 03 Februari 2009 - 12:37

    Ellen:

    Austraulische Koninginnedag! Fantastisch.
    Succes met je teentje!
    xxx

  • 03 Februari 2009 - 15:41

    Sjakie Aka Irissss:

    Ha lief!

    Ziet er fantastisch uit!!!!
    Zo te lezen heb je 't super naar je zin en barst je van de avonturen! Yoehoe, dat is ook de bedoeling!!

    Veel plezier schatzi en vooral ''enjoy''!

    Dikke KUS!
    Iris

  • 03 Februari 2009 - 20:58

    Let:

    Hey Sannie,
    Heb je al surfles gehad?? Willen je kunstjes natuurlijk wel spotten!! Veel plezier daar XXXX Let

  • 04 Februari 2009 - 07:34

    Alison:

    San! Wat een heerlijke verhalen zo op deze woensdagochtend!! Ik had je vorige verhaal ook nog niet gelezen dus zit er heulemaaaaaaal in en op....hahahahhah!! Mandurah heb ik een tijdje gezeten, daar woonde nl. mijn oom! Inderdaad een beetje suf....maarja dat ben ik ook......;-)
    Have lots of fun babe!!

    Dikke knuffels,

    Al

    ps.: zit je teennagel er nog aan?

  • 04 Februari 2009 - 11:22

    Geertje:

    He meis,
    Klinkt allemaal nog steeds erg goed! Wat n verhalen! Super!
    Veel plezier lieverd en beterschap met je teentje...!

    Kus van mij

  • 05 Februari 2009 - 12:08

    Sanne Wierda:

    @ ALLEMAAL: Gelukkig had de surfguard geen gelijk...mijn teennagel zit er nog op..haha

    @ Ellen: Cool he, zo'n Ozzie Queensday? Moeten wij ook inlassen..haha

    @ Sjakie: Schat, het is hier zo leuk joh. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin hier...Moest laatst even denken aan ons gesprek en geloof toch dat ik hier wel kan wonen...whoops...

    @ Let: Lieverd! Nee, nog geen surfles gehad. Het zit hier vol met haaien...haha. Heb nog wel een ander kunstje...twee slangen om mijn nek..hihi

    @ Ally: haha, jij bent helemaal niet suf joh! You are a cool sheila!

    @ Geertje: Schat, het is hier zo fantastisch. Misschien leuk voor je honeymoon?

    Dikke kus voor allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Cover the world before it covers you!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 31919

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 17 Maart 2016

In het spoor van de Inca's

14 September 2012 - 07 Oktober 2012

Op ontdekkingstocht door Tibet & Nepal

24 Augustus 2011 - 15 September 2011

Cuba libre!

30 April 2010 - 23 Mei 2010

De roots van Sander

12 November 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: