Just love the place, boy will I miss it! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Just love the place, boy will I miss it! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Just love the place, boy will I miss it!

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 Februari 2009 | Australië, Melbourne

Zaterdag op zondagnacht een vlucht van Perth naar Sydney (zondag 8 februari 2009). Bijna niet geslapen, een maffe Aziatische chick naast me die heel de tijd aan het wiebelen was…pfff….Jammer om Perth en de gezellige meiden te verlaten..maar het is niet anders. Het is nog vroeg in de ochtend, 8 uur, als ik aankom in Kings Cross. Heb hier al eerder geslapen dus weet mijn weg. Haal een kop koffie en ga lekker mijn boek lezen. Moet echt nog even bijkomen en dut steeds een beetje in. Rond 12 uur kan ik mijn hotel in. Ben zo moe dat ik besluit even te gaan slapen. Op 3 uurtjes slaap kan ik niet de hele dag doorkomen. Dan belt Nigel, een Ozzie gast die Yor en ik in 2001 hebben ontmoet in Oostenrijk. Wou de vorige keer dat ik hier was al met hem afspreken maar toen was hij onderweg naar Melbourne voor de kerstdagen met de familie. Hij komt me ophalen, hoe relaxed…met een cabrio. We rijden dus in stijl naar een sjiek stukje Sydney waar we met een paar biertjes gezellig bijkletsen. Helaas moet hij nog even werken dus na een paar uurtjes ben ik weer terug bij het hotel. Ik loop nog even rond in Kings Cross, haal wat avondeten en dan maar eens tukken.

Begin de ochtend maar weer eens met een koffietje (maandag 9 februari 2009), lekker rustig aan. Daarna nog wat internetten en dan is het wel tijd om naar het vliegveld te gaan. Ik vlieg vanmiddag naar Hannah toe in Ballina. Ik kom eind van de middag aan. Han is nog aan het werken dus ik pak een taxi naar haar huis. Een zakenman uit Sydney die hier voor een paar dagen is, is zo aardig een taxi met me te willen delen, ideaal. Dat scheelt weer wat knaken…haha Als ik bij Han aankom weet ik de sleutel niet te vinden…shit. Maar goed, ligt gewoon voor het grijpen…moet alleen goed kijken…suffie. Aangezien het al etenstijd is en Han eerst nog aan het sporten is zorg ik zelf voor mijn eten, een pizzaatje van Domino’s, hoe verantwoord. Dan komt Han’s huisgenootje binnen, Courtney. Ik klets gezellig met haar en dan komt Hannah thuis met David, haar vriend. Dus ook met hen gezellig aan de klets en dan heerlijk slapen in een normaal bed, voor een paar dagen.

Ik heb heerlijk geslapen (dinsdag 10 februari 2009), superlaat wakker. Das lang geleden, haha. Han moet de hele week werken dus ik ga mezelf vermaken. Ik ben gewoon super op chillmode en dan komt David binnen. Dacht dat hij ook aan het werk was maar hij werkt alleen als ze hem nodig hebben, ideaal. We lunchen samen en dan gaat hij riching zijn huis in Lismore. Ik ga weer op chillstand, beetje tukken en tv kijken….Han komt vanavond niet huis, ik maak mijn avondeten, relax wat met Courtney en dan weer slapen…hoe relaxed.

Ga vandaag naar het strand (woensdag 11 februari 2009), Han woont er 2 minuten vandaan. Paar uurtjes tukken op het strand en dan ben ik er wel even klaar mee…best warm. Han komt tussendoor even thuis om haar lunch te halen. ‘s Middags fietsen naar het dorp, bergje op, bergje af. Haal wat ingredienten voor een appeltaart en fiets weer terug. Oma gaat een taart bakken..haha. Als de meiden thuiskomen eten we lekker appeltaart met ijs, kletsen en kijken tv. Heerlijk gewoon even niets, lijkt net thuis.

Hannah heeft vandaag (donderdag 12 februari 2009) de company car van de universiteit waar ze werkt. Ik rij met haar mee naar Lismore zodat ik haar auto op kan halen en daarmee kan cruisen. Ze heeft een handgeschakelde auto, wat een uitdaging. Maar na twee minuten ben ik helemaal gewend. Heb natuurlijk al paar maanden links gereden dus dat lukt al en dat schakelen….gaat prima! Ik cruise lekker rond vanuit Lismore terug naar Ballina. Omdat ik hier al twee keer eerder ben geweest ken ik wel mijn weg nu, ideaal. Ga een beetje shoppen in de mall en ‘s avonds hebben we een barbecue in een parkje in Lennox Head met vrienden van Han.
Vanochtend (vrijdag 13 februari 2009) fiets ik naar de shopping mall. David’s auto staat voor de deur maar weet niet zeker of ik die zomaar kan pakken. Dus doe gewoon lekker sporty. Ik ga naar de bios in de mall, de film ‘He is just not that into you’. Mooi dat ik daar veel van heb opgestoken, ideaal ;). Na de film koop ik wat spullen bij de super en ga weer richting ‘huis’. Oma kan het niet laten en bakt wat zandkoekjes..haha. Dan komen Han en David thuis, we doen excercises in de huiskamer. Han is zo’n sportfreak, niet normaal. Dus die moet de hele dag bewegen en Dave en ik moeten meedoen…haha. Na onze squats, pushups en crunches rijden we naar de super om avondeten te fixen en een film te huren. Hebben de grootste lol in de super, haha. Na de film chillen we nog wat met z’n allen en dan….off to bed.

Valentine’s day…en ik ga naar het vliegveld vandaag, richting Melbourne. Han en Dave rijden me naar het vliegveld……bah, ik haat afscheid nemen. Han gelukkig ook, dus quick en dirty goodbyes. Ik lijk mooi op tijd voor mijn vliegtuig, zit prima te chillen en te wachten om te boarden. Wordt er ineens omgeroepen dat ons vliegtuig niet kan landen op Ballina airport vanwege de regen en de wind. Ja, deze zomerse, warme plaats heeft al paar dagen slechter weer…Het vliegtuig moet terug richting Brisbane en wij moeten het vliegtuig achterna. Dus iedereen in de bus richting Brisbane, twee uur lang rijden richting het noorden terwijl we naar het zuiden moeten….does not make sense…pfff. Maar goed, we blijven lachen. Uiteindelijk kom ik om 5 uur in de middag aan op Melbourne airport ipv 12 uur. Arme Alexandra, mijn Canadeese vriendinnetje, heeft al die tijd op mij gewacht. Haar vlucht kwam om 11 :30 aan. Een troost, tenminste als je het zo kunt noemen, de gasten van bagageafhandeling waren aan het staken tot half vier dus we hadden toch niet eerder weg gekund. We kletsen lekker bij en halen onze rental car op. Aangezien het al laat is besluiten we vannacht in Melbourne te blijven in plaats van gelijk door naar de Great Ocean Road. Na een paar uur rijden en vragen voor accommodatie vinden we uiteindelijk een appartementje in St. Kilda.

Het is eerst tijd voor een ontbijtje in St. Kilda (zondag 15 februari 2009), een wijk in Melbourne aan het strand. Daarna gaan we op pad richting de Great Ocean Road. We stoppen in Goolang bij het information centre en gaan met een stapel folders de deur weer uit. We rijden door naar Torquay terwijl de iPod speelt in de auto, supergezellig! In Torquay zijn een aantal outletshops van Roxy, Ripcurl, Quiksilver….hoe irritant…haha. We rijden langs het strand, halen wat lunch en speeden dan over de windy mountain roads over de Great Oeaan Road. Wat een mooie uitzichten…damn! We moeten een beetje opschieten om met zonsondergang bij de 12 Apostelles uit te komen. We redden het prima. Komen een chica tegen die zegt dat het koud is, dus wij nemen onze slaapzakken mee naar de lookout…haha. Echt een supermooie zonsondergang, je ziet de kleuren van de rotsen veranderen. Twerijl we lekker aan het chillen zijn komen er een paar gasten aangelopen. We willen een foto van ons samen in de slaapzakken dus een van de jongens is zo aardig dat voor ons te doen. Ze blijken uit Canada te komen, gezelligheid. Kletsen lekker terwijl de zon verder ondergaat. Dan is het wel echt mega koud geworden…brrr. We moeten nog op zoek naar een bed voor vannacht. Das een uitdaging. Er is hier bijna niets, het hostel in de dichtstbijzijnde plaats is vol en we hebben geen centen voor een duur hotel. Het is al tien uur….shit. We gaan een pub binnen, vragen of er ergens nog goedkope overnachtingen te vinden zijn. Een man die daar een biertje zit te doen biedt zijn huis aan..hoe lief….maar nee….haha. Uiteindelijk rijden we naar een motel in de buurt waar we met een beetje onderhandelen uiteindelijk 30 dollar minder hoeven te betalen voor de kamer. Prima!

We drinken koffie in Port Campbell (maandag 16 februari 2009). Daarna rijden we naar Loch Ard Gorge. Er staat echt een prachtig zonnetje te schijnen over het water….mooi! Alex en ik vinden allebei dit veel mooier dan de 12 Apostelles..haha. Daarna rijden we verder richting The Arch, London Bridge, The Grotto en Bay of Islands. Allemaal prachtige rotsen in het water, ruwe zee, blauwe lucht….prachtig. Dan rijden we naar Towerhill. Schijn je te moeten wandelen om iets te kunnen zien, hebben we geen zin in vandaag. Dan zien we een paar mensen omhoog kijken naar de bomen. Er blijken een paar koala’s te zitten….echte wilde….mijn eerste…haha. Eentje is nog baby…hoe schattig. Erg beweeglijk ding, gaat alle kanten op in die boom…en dat voor een koala die normaal 22 uur slapen ofzo…haha. Wat een gaaf beest. We komen aan in Port Fairy, midden op de middag. We willen geen toestanden met accommodatie dus rijden eerst naar de YHA. Droppen onze spullen daar die we die nacht nodig hebben. Ons plan is om de grens over te gaan naar South Australia, omdat dat de enige staat is, samen met Tazzie waar ik niet geweest ben. Maar het blijkt gekkenwerk….heel veel km’s zonder spannende views….dus we besluiten om te keren. We halen wat eten in Port Fairy en lopen richting het park voor een barbie. Hoe gaaf, barbie met uitzicht op de oceaan….mooi leven toch dit…I JUST LOVE IT. Drinken Strongbows, bubbels en kletsen en lachen ons suf.

Na een absolute rotnacht moeten we bijtijds uit bed (dinsdag 17 februari 2009). Mijn god, BIG MAMA die in onze kamer sliep was echt de hele nacht aan het snurken. Dacht dat gasten erg waren maar nee….vrouwen zijn erger…En er sliep ook nog een soort van Jehova met een jankstem die vooral vond dat wij niet het recht hadden om met elkaar te praten over het snurken ‘s nachts om half een…de muts! Hadden het dus echt even helemaal gehad. Met onze slaapkoppen de auto in, terug richting Melbourne. Stoppen in een stadje om te ontbijten….nergens eitjes en bacon….wat een shitochtend….Gelukkig is onze chago bui na een uurtje of twee klaar en is het weer zingen geblazen in de auto. Als we in Melbourne aankomen rijden we eerst naar ons hostel, Cooee on St. Kilda. Droppen onze bagage en rijden dan terug de stad in. De auto moet pas om zes uur terug maar liever nu al anders lopen we het risico dat we het misschien niet op tijd vinden…haha. Na onze stop bij Budget lopen we richting stad, bekijken wat winkels en besluiten dan om lekker sushi te halen en dat op te eten langs de rivier Yarra. Met de tram terug naar ‘huis’ en dan op chillmode voor de tv…haha.

Het is vanochtend pancakes in het hostel (woensdag 18 februari 2009). Ik sta bijtijds op, Alex blijft tukken. Na de pancakes pak ik de tram richting stad om rond te toeren met de toeristen shuttle die langs alle highlights gaat. Bij de tramhalte raak ik even aan de praat met een lachen ozzie gast die een tijdje in London heeft gewoond. Blijft apart hoeveel info je uitwisselt in een paar minuten met volkomen vreemden….haha. Na mijn rondje stad van anderhalf uur met mooie views ga ik terug naar het hostel. Ga met Alex lunchen in St. Kilda en daarna op chillmode. Terwijl we door de stad lopen krijg ik een telefoontje van Damian (neef van mijn gids in red centre Amanda). Waar ik uithang want hij is in de buurt. We drinken gezellig een pint of twee, Amanda is inmiddels ook gekomen. Wat een gezelligheid, leuk om die twee weer te zien. Ze zitten weer vol met verhalen. Na paar uurtjes pub moeten ze gaan, hebben een etentje vanavond met de familie. Alex en ik duiken een restaurantje in op Aclanstreet. Daarna terug naar het hostel om haar spullen in te pakken en ons klaar te maken voor een partyavondje Melbourne! Shit…heb nog maar 1,5 dag in Oz….het gaat wel heel hard nu!





  • 19 Februari 2009 - 06:51

    Fran:

    Ooh, ben zo jaloers... Wat een gezelligheid allemaal en leuk al die 'bekenden'om je heen. Groetjes daar! Ik zou niet slapen als ik jou was dan duurt het gewoon wat langer allemaal :-).
    Have fun babe!

  • 19 Februari 2009 - 07:35

    Jap,kim,sterre,mees:

    Ha die Sannie,

    Geniet van je laatste weekje, echt bizar hoe snel het is gegaan!!!

    Maar ik mag hopen dat je het toch wel een klein beetje leuk vind om terug te komen??

    Nou de wijn staat hier in ieder geval koud om weer lekker te proosten dat je teug bent!!!

    HAVE FUN,

    hele dikke kus van ons

  • 19 Februari 2009 - 07:53

    Egomom:

    Hey lieve uberboef,zo te lezen ben je nog seeds niet uitgeboefd!Heerlijk hoor,die verhalen en de prachtige foto's!Voor jou kan het niet lang genoeg duren lijkt het maar wij zijn wel heel erg blij dat we je weer snel in de buurt hebben.Vier maanden is best lang!Nog heel veel plezier daar en hele grote knuffels van je moedertje.xxxxxxxxxxxx

  • 19 Februari 2009 - 08:53

    Let:

    Hey lieve San,
    Nog ff heel erg genieten!! Heel erg benieuwd naar je verhalen, want heus niet alles staat op waar ben jij nu hihiihi!! XX Let tot snel

  • 19 Februari 2009 - 10:23

    Daf:

    Hoi Sannetje,

    Volgens mij heb jij het super naar je zin daar! Het is echt heerlijk om je verhalen te lezen, net of je er zelf ook een beetje bent (als je niet naar buiten kijkt hier tenminste:))
    Nog heel veel plezier en geniet van je laatst weekje hè.

    Dikke kus

  • 19 Februari 2009 - 10:44

    Yorr:

    Hi lieve zus!

    Wat een verhalen weer en wat een mooie foto's!
    leuk zeg om Nigel zo te zien. Echt geen steek veranderd!! Geniet nog even van de laatste dag in Aussie en have fun in Fiji!!

    Hele dikke kus jezus

  • 19 Februari 2009 - 11:11

    Geertje:

    he schatze,

    Echt super dat je het nog steeds zo leuk hebt...! Je hebt al zoveel gave dingen meegemaakt!
    Geniet nog maar even heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed!! En wat lees ik: ga je ook nog naar Fuji?? gaaf.....

    Veel kussen xxx

  • 19 Februari 2009 - 15:22

    Ellen:

    Oei! Anderhalve dag vliegt om! xxx

  • 19 Februari 2009 - 19:51

    IE :

    Ha San!!

    4 maanden vliegen toch voorbij, niet normaal hoor....!
    Heel veel plezier nog de laatste paar dagen!!!!!! Heel leuk om je straks weer te zien en bij te kletsen! Dikke kus!

  • 20 Februari 2009 - 05:21

    Sanne Wierda:

    @ Fran: Haha, ik heb ook niet megaveel geslapen...blijf tot het laatste minuutje genieten

    @ Jaki: megasnel gegaan. Jammer om te moeten vertrekken maar erg leuk om straks weer met een wijntje met jullie bij te kunnen kletsen!!

    @ Egomom: moedertje, het gaat nu heel erg opschieten. Snel weer knuffelen geblazen..haha.

    @ Let: Haha, alles wat ik heb meegemaakt staat op de site hoor ;)

    @ Daf: Ben blij dat mijn verhalen je opvrolijken in dat koude weer..brrr..

    @ Yor: hij is niks veranderd he? Te grappig gewoon! Fiji en Hong Kong gaat helemaal goedkomen..haha! KUS

    @ Geertje: het is hier zo heerlijk joh, genieten tot de laatste minuut. Ja, Fiji voor een weekje en dan nog een paar dagen Hong Kong. Het houdt maar niet op joh..haha.

    @ Ellen: Ja, gaat zeker snel....pfff...

    @ IE: Gaat echt mega hard, maar dat betekent ook dat we snel weer kunnen bijkletsen in real life..haha

  • 20 Februari 2009 - 05:51

    Niep:

    Schatzi!!! Wat vliegt de tijd he! Niet te geloven! Geniet nog ff van je laatste 1,5 dag in Ozzie!
    Ga je nu naar Fiji?

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Cover the world before it covers you!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 31916

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 17 Maart 2016

In het spoor van de Inca's

14 September 2012 - 07 Oktober 2012

Op ontdekkingstocht door Tibet & Nepal

24 Augustus 2011 - 15 September 2011

Cuba libre!

30 April 2010 - 23 Mei 2010

De roots van Sander

12 November 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: