Back in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Back in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Back in Perth

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Februari 2009 | Australië, Perth

We rijden bijtijds weg uit Augusta ( vrijdag 30 januari 2009 ). Een heel suf dorp, waar echt niets te beleven valt. Onderweg zien we een paar kangoeroes en emu's. Dan stoppen we in het Karri forest om de Bicentennial tree te gaan beklimmen. Een mega hoge boom, van 75 meter hoog waar grote spijkers in zijn geslagen zodat je omhoog kunt klimmen. Je zit niet vast aan veiligheidstouwen of iets dus best linke soep. Er is alleen een soort van vangnet onder de 'trap'. Ik klim een stukje omhoog maar ben al snel genezen...is mij te hoog..Daar gaat mijn Dare Devil imago...maar goed...het is niet anders..haha! Na het beklimmen van de boom gaan we door naar het Tingle forest voor een treetop walk. Op 40 meter hoogte over bruggen heen lopen. Deed me even denken aan het nevelwoud van Costa Rica. Het wiebelt een beetje maar ik heb besloten niet meer bang te zijn. De brug komt uit in de Valley of Giants met giga bomen, veel zijn er uitgehold maar springlevend. We moeten natuurlijk allemaal op de foto terwijl we in de holte van de boom staan. Het weer begint een beetje te betrekken. Allemaal de bus weer in op weg naar William Bay National Park. Een mooi strandje alleen is het veel te koud om te zwemmen naar mijn idee...haha! Hier zijn ook de Elephant Rocks maar de rotsen zijn glibberig dus ik blijf lekker op het bankje zitten genieten van het uitzicht. Daarna rijden we door naar Antartica. Een stuk land met rotsen met dezelfde formatie als gesteente op Antartica. In de ancient days zat het aan elkaar vast, aan Australie dus. Je hebt in de rotsen ' The Gap' en een ' Natural Bridge' . Onze laatste stop zijn de blowholes. Een rukwind vanonder de rotsen veroorzaakt door het water. Iedereen doet een surfmove met opwaaiend haar. We slapen in Albany in een vage backpackers met 3 douches voor alle dames van het hostel. 's Avonds zitten kwijlen met een biertje bij de halve finale tennis....

Onze eerste stop vanochtend is bij het Western Australian Museum. Het museum is nog dicht maar buiten zijn allerlei dingen te zien. Een meteoriet, schip uit vroegere tijden etc. We rijden verder naar een War Memorial op Mt Clarence met uitzicht op de Albany township. De gids is zijn halve verhaal kwijt en praat behoorlijk wat onzin...haha! We lachen ons suf...We staan echt te vernikkelen van kou in onze hempjes maar hij blijft maar doorkletsen. Gelukkig trekt de lucht weer een beetje open. We gaan namelijk naar de Porongurup Ranges om Castle Rock te beklimmen. Een vrij steile tocht omhoog door het bos. Echt een prachtig uitzicht bovenop. We kunnen nog verder omhoog klimmen op een stalen trap maar ik hou het even voor gezien. Het waait hier superhard en het ziet er niet echt stabiel uit daar boven...wat een watje he? Na onze toch omhoog mogen we ook weer naar beneden..Zoals Yor altijd zegt...'Wat je ook doet...je komt altijd weer beneden'. En dus loop ik, al struikelend over allerlei rotsjes, uiteindelijk weer beneden. Daar is het tijd voor de lunch. We rijden terug naar Perth met een andere guide, Graham. Die is lekker druk aan de klets, gezelligheid! Hij kende een van onze toergenootjes Jen nog van een andere toer en kunnen het goed vinden. Ze stellen voor dat we met z'n allen op stap gaan vanavond. Dat vinden we wel wat! Dus Graham komt mij en Isabella (een meisje dat in mijn hostel slaapt) ophalen. Hij heeft nog even de bus van het werk in gebruik en daar heeft hij voor het gemak een paar vrienden in gestalt. Haha, wat een gezelligheid. Die zitten al volop aan de drank en vol verhalen. Ik heb gelukkig ook het nodige meegemaakt hier dus zit honderduit te vertellen over mijn avonturen..haha! We gaan lekker op stap in Fremantle, ookwel Freo genoemd hier. Spelen een paar bandjes, niet echt spectaculair. Maar met elkaar is het erg gezellig. Zo gezellig dat we, als de tent dichtgaat, met z'n allen in een taxi stappen en naar het huis van Ernie rijden. Ernie is een Nederlandse gast die hier nu 3 jaar woont. Zo fantastisch die gastvrijheid en gezelligheid van iedereen. Zit ik hier gewoon met vier Ozzies, een Dutchie, een Engelse, Oostenrijkse (mijn hostelgenootje Isabella), Japanner en Koreaanse drinking games te spelen. We hebben allemaal te veel drankjes op en Isabella en ik zitten behoorlijk ver van ons hostel af, dat we besluiten maar bij Ernie te gaan tukken..te grappig dit!

We hebben een beetje uitgeslapen bij Ernie ( zondag 1 februari 2009 ). Hij maakt een lekker ontbijtje voor ons allemaal, ik duik nog even het zwembad in en dan is het tijd om richting Naomi te gaan. De chica die ik op de toer van Darwin naar Alice heb ontmoet. Ze geeft een bbq en een paar andere gasten van de toer komen ook naar haar huis. Ook daar weer een en al gezelligheid. Haar ouders zijn echt schatten en ik vermaak me prima met mijn Strongbows in het zwembad...heerlijk! Er is ook een vriend op bezoek van haar moeder die me wel interessant vind geloof ik...Krijg het ene na het andere compliment van hem. Moet toch vooral naar Australie verhuizen, de mannen liggen aan mijn voeten dus een permenant residency is geen probleem want ik word binnen no time ten huwelijk gevraagd...haha! Ik lach me helemaal suf, het zal wel...de mafkees! Ik vertrek weer bijtijds naar huis, ga morgen op 4daagse trip.

Om half acht rijdt de bus weg uit Perth (maandag 2 februari 2009). We hebben dit keer weer een vrouwelijke gids, Danielle. Onze eerste stop zijn de Pinnacles in Nambung National Park. Die rotsen zijn veel kleiner dan ik had gedacht. Echt een hele zandvlakt vol van die dingen. Heel maf gezicht, zo ineens in een zandvlakte. Ze hebben de mafste vormen. Eentje lijkt op een soort van gezicht, te grappig. Het is hier behoorlijk warm maar gelukkig waait er een klein briesje dus het is prima vol te houden. We stoppen in Jurrien Bay voor lunch. De picknick area ligt direct aan de oceaan dus we hebben mega mooi uitzicht op het water en de jetty's. Na de lunch gaan we op weg naar Geraldton om te gaan sandboarden in de Sanddunes. Alles wat we doen is op ons eigen risico wordt nog even duidelijk vertelt..haha. Je hoort op je kont op de plank te gaan zitten en dan naar beneden glijden. Ik heb een shitty board en ga echt heel langzaam van die berg af. Dan maar face first proberen...haha. Das ook geen succes, zandhappen eerste klas. Nog een keertje proberen en dan is het weer terug in de bus. We cruisen naar Kalbarri waar we slapen in een huis dat letterlijk een paar meter van de oceaan af ligt. We eten op de veranda en zien dus mooie zonsondergang. Wat een leven dit!!!

  • 05 Februari 2009 - 11:50

    Dries:

    Ik haat de Pinnacles. Daar ligt nog een stuk camper tegen zo'n kutpinnacle aan

    Had ik al gezegt dat ik jaloers ben.

  • 05 Februari 2009 - 11:57

    Niep:

    Mmmm het klinkt alsof je je mega goed vermaakt in je eentje!!! Goed bezig!!!

    Dikke Kus!

  • 05 Februari 2009 - 12:10

    Marja:

    Ja, je zegt het goed........ Wat een leven dit!!!
    We zouden bijna jaloers worden!!! Nee hoor meid, geniet maar lekker van al het moois wat je daar ziet en tegenkomt!!!
    XXX

  • 05 Februari 2009 - 12:11

    Sanne Wierda:

    @ Dries: haha, jij jaloers? Was me nog niet opgevallen. Ik struikelde inderdaad over een bumper ;)

    @ Niep: Mop, vermaak me mega goed in mijn eentje. Ga waarschijnlijk nog een paar dagen relaxen bij Hannah!!

  • 05 Februari 2009 - 12:13

    Alison:

    Hey Watje!! Wel uit een vliegtuig springen maar geen boom beklimmen????? Kanniehoor!!!!Ennuh....als je nou toch overweegt om te gaan verkassen richting Down Under, vergeet me dan geen seintje te geven want dan ga ik misschien wel met je meeeeeee!!! Whoehaaaa!!!

    Als je terugkomt gaan we foto's vergelijken...hahahahahaha!!!!

    Keep up the good stories babe!!

    Knuffels!!!

  • 05 Februari 2009 - 12:15

    Guus:

    Heej Sanne,

    Ik zat net even je parachutesprong te bekijken. Wat zag dat er vet uit zeg. Volgens mij verveel jij je nog lang niet daar...haha
    Veel plezier nog!

    Groetjes Guus

  • 05 Februari 2009 - 12:47

    Sanne Wierda:

    @ Ally: haha...watje hier..erg he? Maar eh, wel weer met drie slangen geknuffeld vandaag ;). Ik laat het je weten als ik down under verkas, gezelligheid!!!

    @ Guus: Vet he, die sprong! Moet jij ook doen, leuk cadeau voor je verjaardag. Maandag toch? Have fun!

  • 05 Februari 2009 - 13:52

    Trees:

    Wat een heerlijke verhalen, geniet er volop van en jij ook, maar dan in 't echt. :-) Nog veel plezier. (we missen je wel hoor) liefs Trees

  • 05 Februari 2009 - 15:11

    Kim:

    ik ben benieuwd of je ooit nog gaat wennen aan dit koude, natte, half zachte, zo altijd hetzelfde, op elkaar gepropte, zo niet avontuurlijke, maar voor mij niet te missen nederland/ maassluis!!!

    XXXXX Kim

  • 06 Februari 2009 - 04:09

    Fran:

    Hi San, wel raar om dit nu weer vanuit het koude en stressy Nederland te lezen. Wat een gave dingen heb je weer gedaan en leuk dat de groep dit keer weer gezellig was. Ik blijf je verhalen volgen! X

  • 06 Februari 2009 - 07:12

    Guus:

    jaja maandag is het dan zover, goed ingelicht trouwens. Dan word ik 21 jaar. Je zus en david komen gezellig een drankje doen als het goed is. 14 feb. vier ik het met een knalfeest haha, jammer dat je dat moet missen.

    xx

  • 07 Februari 2009 - 08:55

    Sanne Wierda:

    @ Trees: Wat leuk dat je nog steeds meeleest. Is het nog een beetje gezellig daar in Den Haag?

    @ Kim: Schat, ben er bang voor dat het wennen lastig gaat worden..het is hier zo heerlijk. Kunnen jullie niet allemaal hierheen komen?

    @ Fran: Kan me goed voorstellen dat het maf is om vanuit de nattigheid mijn warme verhalen te lezen. Vooral omdat je hier zelf geweest bent. Ben erg benieuwd naar Melbourne en Hong Kong...leuk!

    @ Guus: Ga maar extra hard feesten zaterdag en drink er een paar van mij ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Cover the world before it covers you!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 31945

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 17 Maart 2016

In het spoor van de Inca's

14 September 2012 - 07 Oktober 2012

Op ontdekkingstocht door Tibet & Nepal

24 Augustus 2011 - 15 September 2011

Cuba libre!

30 April 2010 - 23 Mei 2010

De roots van Sander

12 November 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: