Azie met een Westers sausje - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Azie met een Westers sausje - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Azie met een Westers sausje

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Maart 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Zo, na aan behoorlijk lange vlucht ben ik gisteravond in Hong Kong aangekomen (zaterdag 28 februari 2009). Waren wat toestanden, mijn vlucht ging niet zoals gepland was. Moest dus met een andere maatschappij, andere tijd. Maar goed, ga ik ook niet over brommen want vloog met Cathy Pacific die de allernieuwste snufjes in zijn vliegtuigen heeft. Helemaal prima dus.

Vanochtend maar bijtijds opgestaan (zondag 1 maart 2009). Heb drie dagen hier die ik zo goed mogelijk wil benutten. Ik slaap op Hong Kong island, dicht bij alles in de buurt. Om bij de straten te komen waar ik dingen wil zien moet ik met de mega lange escalator die behoorlijk stijl omlaag gaat, van de Mid levels naar het centrum. Ik verbaas me over de hoveelheid Westerse invloed hier. Zelfs de kentekens van de autos zijn precies die van Engeland. Hoe krijg ik het toch voor elkaar om in allemaal ex colonies van Engeland te gaan zitten..haha. Verder ga ik met de Star Ferry, de clock tower, Avenue of Stars, ga de hoge berg op met mistig uitzicht over Hong Kong. Ookwel de peak genaamd. Verder een paar markten, Temple street market en ladies market. Wat een hoop lichten en toestanden hier...haha. Hele straten verlicht en ik struikel echt over de Aziaten...haha. hoe kan het ook anders. Morgen naar de grote Boedha en Disneylan...JIPPIE!

Foto's en uitgebreider verhaal volgen hopelijk snel, als ik weer internet kan vinden. LaterS!

• 01 Maart 2009 - 14:45

Kajan:

Ik wil ook naar HK! Blij te horen dat je het ook hier naar je zin hebt. Maar dan kan niet anders.

San, niet vergeten: SHOPPEN!

KUS

Have fun babe!

X Fran

• 02 Maart 2009 - 07:41

Egomom:

Hey lieverd,jij maakt ook overal een feestje van!Hou dat vast dan kunnen we hier ook weer lol gaan maken!!Je mooie tuut staat al klaar.Ik kan niet wachten om je weer te zien.Tot snel en save flights.Grote knuffels,mom xxxxxxx