Volop aan het Jappen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Volop aan het Jappen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Volop aan het Jappen

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 December 2008 | Australië, Sydney

Nou...eindelijk...Fran is in Sydney ( donderdag 18 december 2008 ). Als een van de laatsten kwam ze met een in Londen opgeduikelt reisgenootje uit Utrecht aan op International Airport. Volop aan de klets richting het hotel. Aangezien haar reisgenootje Annelies nog door moet naar Adelaide morgenochtend en geen slaapplaats heeft, slaapt ze bij ons op de kamer. Is wel prima, wij hebben toch een plekje over in het stapelbed..haha!

We hebben zoveel bij te praten dat we midden in de nacht nog aan het kletsen zijn..Annelies moet er al om vijf uur uit...dus wij ook wakker natuurlijk..Maar goed, van slapen kwam toch al niet zoveel terecht..Ik moet altijd weer wennen als er mensen om me heen zijn als ik moet slapen..al die geluiden..haha!

De volgende ochtend worden we om een uurtje of negen wakker ( vrijdag 19 december 2008 ). Helaas heeft Fran haar bagage nog niet..die ligt nog ergens in Londen te zwerven ofzo...wat een verhaal..haha. Gelukkig heeft ze haar handbagage volgestopt met kleren en andere handige spullen dus ze komt de eerste dag wel door. We gaan eerst voor een ontbijtje richting Kings Cross. Een beetje apart ontbijtje, met een zacht hard gekookt eitje..maar goed...dat mag de pret niet drukken...haha! Na ons vijf sterren ontbijt op de sightseeing bus gestapt. Het is superlekker weer met een strak blauwe lucht dus we gaan lekker boven in de bus zitten met open dak. Heb ik hier toch nog een beetje het cabrio gevoel..haha! We doen een hele toer rond alle belangrijke sightseeing dingen. Heeft Fran in 90 minuten alvast de highlights gezien. Daarna stappen we uit de bus en gaan we naar het Opera House en de Harbour Bridge. Daar volop aan het jappen met foto hier, foto daar. Ik moet natuurlijk ook op de foto met een Aboriginal en zijn Didgeridoo...haha..het echte houten instrument bedoel ik dan he?

Aangezien we bij het water zitten, moeten we een visje eten. Dat heb ik van een hele verstandige man geleerd....ook wel mijn vader genoemd..haha...Had de vorige dag al een vistentje gezien met lekkere dingen, dus vandaag stoppen we daar even om wat lekkers te halen. Dit eten we al lopend op. Na onze heerlijke late lunch gaan we samen The Rocks in. Een oude, gezellige wijk vlakbij de Harbour Bridge en Opera House in Circular Quay. Na een klein rondje rondwandelen en cultureel doen besluiten we wat winkels te kijken. We denken een winkelgebeuren in te lopen...blijkt het een hele druk bezochte pub te zijn. Iedereen is hier volop druk met kerstborrels...nou, daar doen Fran en ik graag aan mee. Wij gaan aan de Ozzie Prosecco..een Chardonnay met bubbels..helemaal lekker zo in het zonnetje. Het duurt niet lang of we hebben al aanspraak van een aantal Ozzie gasten. Zijn met het werk hier een borrel aan het drinken voor kerst. Praten honderduit...op een gegeven moment komt het op onze afkomst en leeftijd...Drie keer raden wat onze profielen zijn volgens deze gasten...

Sanne heet eigenlijk Inga, is 25 jaar en komt uit Zweden

Fran heet Helga, is 27 jaar en komt uit Polen...

Hahahahaha...vooral Fran weet niet hoe ze het heeft en kan niet stoppen met lachen...dat zoiets je overkomt op je 40e...en ik denken dat de situatie in de supermarkt in Nieuw Zeeland vleiend was...hahahaha! We hebben echt letterlijk een kwartier erom staan lachen..te hilarisch gewoon! De mannen vinden ons wel gezellig en willen nog een drankje met ons drinken..Wij voelen 'em al aardig zitten en willen nog van alles doen dus bedanken en gaan verder met onze tocht. Nog een klein rondje door The Rocks, daarna even terug naar het hotel wat warmers aantrekken. Het is behoorlijk fris geworden hier...Na de tussenstop in het hotel pakken we de metro richting Darling Harbour om naar het Sydney Aquarium te gaan. Erg mooi allemaal die vissen, zeepaardjes, haaien en aboriginal dier (iets van palypatus ofzo?) Na ons wateravontuur gaan we lekker een hapje eten bij een Italiaans tentje aan het water in Harbour Bridge. Daar moet natuurlijk weer een drankje bij..heb geloof ik nog wat alcohol in te halen...haha! Daarna nog wat boodschapjes gehaald bij Big W en toen lekker ons mandje in...Het is inmiddels half 2...dus dat gaat lekker..haha!

Vanochtend brak wakker ( zaterdag 20 december 2008 ) slecht geslapen...steeds wakker...moet echt weer even wennen aan een nachtelijke buurvrouw...haha! We gaan eerst langs het autoverhuurbedrijf. We moeten eigenlijk vandaag de auto ophalen. Maar aangezien Fran een dag Sydney gemist heeft door alle vertragingen blijven we hier een dagje langer dan gepland. De auto zal dus een nachtje blijven logeren nog bij Hertz...Ik had een Toyota Aurion gehuurd, een model a la Audi A4. Wat groter en aardig luxe. Dit model blijkt allemaal verhuurd te zijn en dus krijgen we een gratis upgrade naar een luxury car...het zal wel...we zullen zien. Als we bij de parkeergarage aankomen om ons vervoer van de komende 3 weken te bekijken weten we niet wat we zien...Mijn god...een joekel van een witte Ford Fairlane Ghia. Het lijkt wel een limousine. Leren stoelen, volop beenruimte achterin, breed, grote kofferbak...echt bizar dit ding! Wat een luxe...haha;. We lachen ons suf. Fran krijgt het ding zowat niet op de foto zo lang is ie. Als we uitgelachen zijn lopen we via Hyde Park naar de Sky Tower. Eerst doen we in de Tower de Oz trek. Een soort van 3D gebeuren over wat er allemaal aan belangrijke dingen te zien zijn in Australie. Daarna het observation deck op. Helaas is het slecht weer vandaag. Erg bewolkt en op een gegeven moment begint het zelfs te regenen. De foto's worden dus niet zo mooi als gehoopt...Gelukkig hebben we gisteren al mooie foto's gemaakt met blauwe lucht. We drinken een latte op de tower, ik bel nog even met Quantas voor de (nog steeds niet gevonden en afgeleverde) bagage van Fran en dan gaan we op weg naar het Olympic Park. We hebben nog een stukje met de metro te gaan. Je weet niet wat je ziet daar. Het is echt een prachtig dorp. Gewoon zonde dat het niet intensief gebruikt wordt. We zien een aantal stadions en het apparaat waar het Olympisch vuur op heeft gebrand. Hierbij liggen in de tegels op de grond allemaal naamplaatjes van de medailles winaars. Leontien van Moorsel en Anky van Grunsven zijn goed vertegenwoordigd..haha! We willen eigenlijk nog graag een tourtje doen door het stadion. Jammer genoeg mag dit alleen met een gids. De tour is net vertrokken en we kunnen niet meer aansluiten. Aangezien we 1,5 wachten op de volgende tour te lang vinden besluiten we terug naar de stad te gaan. Daar koopt Fran nog even een hemdje bij David Jones (een soort Bijenkorf). Ze heeft natuurlijk nagenoeg geen kleren...dus een hemdje in deze (doorgaans) warmte is best handig. Vanaf morgen gaan we kamperen, dus eerst nog even op zoek naar Kathmandu om een tentje en twee matjes te kopen. Daarna lopen we naar China Town, bij Darling Harbour. We scoren in een Aziatische supermarkt nog wat bestek voor onze kampeertrip. En Fran maakt nog wat foto's van maf eten hier in de super. Ik heb echt mega honger, ja, wanneer niet he? Eerst wil ik een Chinees gebeuren in..maar dan zien we een leuk tentje aan het einde van China Town, op de hoek bij Darling Harbour. Een lounge tent met heerlijk pasta's. Daar moeten we natuurlijk wat eten en er moet een drankje bij...dus een flesje Chardonnay met bubbels besteld...zitten hier helemaal heerlijk decadent te wezen. Dat wordt wat vanaf morgen...in een tentje. Te grappig...zo'n grote sjieke wagen en er dan een klein tentje uithalen en opzetten....

• 20 December 2008 - 12:16

Niep:

Heerlijk decadent doen! Hebben we geen moeite mee :-))).

Hoop dat Fran dr zak snel komt, is best ruk!

Fijn weekend schatzies!

xxx

• 20 December 2008 - 14:01

Ellen:

Fijn dat Fran er is! Geniet samen! Enne succes met kamperen: back to basics! xxx

• 22 December 2008 - 20:23

Irene:

Hi San,

Je komt niks te kort daar, bubbels bubbels en nog eens bubbels. Heerlijk hoor en zo hoort het ook op vakantie! Lekker genieten en volgens mij gaan jullie het heel gezellig hebben samen! Hier raar weekje; kort en dan ineens is het straks kerst! Gaan we lekker eten en ook aan de bubbels! We proosten op afstand!! Heel veel plezier in het tentje! Dikke kus!

• 24 December 2008 - 08:35

Iris Aka Sjakie:

Haha, is dat je nieuwe lover!? Channeletje te veel op zn gezicht denk!
    Wat een verhalen weer, goed te lezen dat Fran veilig is aangekomen.