Merry X-mas - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Merry X-mas - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Merry X-mas

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 December 2008 | Australië, Byron Bay

Allereerst allemaal een heel fijne kerstdagen gewenst...wij hebben de eerste kerstdag in de zon erop zitten..hhaha!

Zondag 21 december heel vroeg uit ons bed gebeld door Qantas, de tas van Fran is aangekomen een wordt vandaag afgeleverd..Hoe gaan we dat nu weer fixen want vandaag moeten we doorreizen naar de Blue Mountains. Maar eerst gaan we richting Bondi Beach, even een koffietje doen en langs de winkels. Het is echt een heerlijk stukje Sydney met die surfshops, I like it. Nu nog een paar maatjes kleiner zodat ik ook leuk uitkom in die spullen...haha! We cruisen in onze veel te grote slee terug naar het hotel om de tas op te halen. Het is echt de goeie tas, dus we kunnen op weg naar dde BBlue Mountains. We cruisen lekker door en komen aan in het stadje. We duiken eerst eeen supermarkt in en kopen nog wat camping spul bij K-mart. Dan op zoek naar een camping. Das lastig, de camping in Katoomba is vol en het is al half acht in de avond. We lezen op het bordje bij de receptie over een camping in Blackheath. Dan rijden we daar maar heen. Daar kunnen we een mooi plekje uitzoeken, fijn de tent opzetten. Het ding is wat kleiner ddan verwacht dus dat wordt knuffelen geblazen...haha! Dan lekker aann de slag met de barbecue en een flesje bubbels erbij. Dit is nou vakantie!

Om een uurtje of half tien zijn we op pad richting Echo Point (maandag 22 december), waar de three sisters te zie zijn. Drie mooie bergen naast elkaar. We lopen ook de walkway er naartoe. Het is behoorlijk warm dus koelen we even af met een colaatje op een terrasje. Dan rijden we door naar de Katoomba Falls. Een hele wandeling helemaal naar beneden de berg. Eerst denken we dat we ze zien. beetje flauw drruppelend water, maar we moeten dus nog een heel eind...haha! Na de mooie falls rijden we naar Scenic World. Vanaf hier kun je met de skyway, cableway en mountain devil over de blue mountains heen. Skyway is het mooist. De cableway laat hetzelfde zien als skyway en het treintje, de zogenaamde mountain devil is eenn wassen neus. Hele spectaculaire omschrijving in de lonely voor een disney attractie voor kinderen tot 4 jaar..hahha! Dat was een beetje jammer. Na scenic worldd cruisen we langs gordon Falls en daarna naar het dorpje voor een drankje.

Dinsdag 23 december rijden we bijtijds naar onze volgende bestemming, Port Macquerie. We rijden compleet verkeerd en belanddenn weer in Sydney. Gelukkig vinden we de weg vlot terug. En cruisen we door. We moeten vanmiddag bijtijds bij het Koala Hospital zijn. Dus gas erop en gaan. Fran moet nog wat wennen aan het linksrijden, dus ik schrik steeds...maar dat gaat wel goedkomen! Een kwestie van wennen...haha! We vinden het Koala Hospital gelukkig snel. De beestjes zijn zo schattig, we mogen ze helaas niet aaien. Maar das ook wel te begrijpen met zieke diertjes. We zoeken een camping op en gaan druk aan de slag met kokeen en daarna de administratie bijwerkeen...wat een toestanden..haha!

Weer bijtijds uit bed vandaag (woensdag 24 december). We hebben een hele reis voor de boeg nog naar Byron Bay. Tussendoor hebben we een picknick momentje bij een tankstation...te geestig. In Byron aangekomen begint de zoektocht naar een camping. Er is veel gereserveerd.uiteinddelijk vinden we er eente waar nog plek is. Met een enorm veld vol tenten en backpackers. Een enn al gezelligheid. Doen eerst boodschappen en duiken dan de keuken in. Drukte van belang en het regent onwijs buiten...bleh...Dan maar aan de druk. Raken aan de klets met een NL stel. Komen me bekend voor...blijken het Tibor en Linda te zijn uit die show van Wendy van Dijk...one million dollar wedding. Hele geezellige mensen waar we de rest van de avond mee optrekken. De drank wordt aangerukt en het feest kan begiinnen..Haha! Er schuift ook nog een familie aan uit IJmuiden. Hun dochter woont hier met haar gezin. Zij drinken vrolijk met ons mee. Totdat we uit de keuken worden gegooid...hop naar buiten. Lekker is dat met een lijf vol drank..Onderweg naar de tent stop ik overal voor kletspraatjes...haha. Kan altijd zo gzellig kletsen met een bakje teveel op...haha! Beland uiteindlijk in de tent en val als een blok in slaap.

KERST! Word wakker om 4 uur en realiseer me dat er een slipper kwijt is...haha..heb de rechter van mezelf aan en de linker van Fran...Fran is die van haar ook kwijt...wat een avond! En de pannen zijn ook nergens te vinden...haha! Later blijkt mijn slipper op een heuuveltjee te liggen en die van fran samen met de pannen in de auto...wat een verhaal! We gaan even lekker relaxen. Kerstspullen uitgestald, picknick kleedje (oftewel een Cars kinder fleece) en lekkker ontbijten. Daarna de veel te ranzige douche in o m mijn haar te verven. Arme Fran...ze is een luxepaardje, moet al in een tent en dan ook nog een raanziig toiletgebouw...Sanne sorry...Doen onze bikini's aan en vertrekkenn met eeen rendiier diadeem op riichhtng strand. Daar gaan we barbecueen...te gaaf! Heel Byron Bay is hier kerst aann het vieren. Een en al gezeelligheid. Na ons eten gaan we heerlijk op het strand liggen baken....wat een leven!!!

PS: Erg veel typfouten...sorrry. Beete rottig toetsenbord....

• 25 December 2008 - 10:25

Irene En Sebas:

Merry Christmas!!!!
    Geniet van de zon, zee, strand, bikini en.... kerst!! Klinkt heerlijk! Wij genieten ook maar van een iets andere combi; bewolkt, kou, maassluis, glitter- outfit en....kerst! Ook leuk :-) Have fun!
    Dikke kus!

• 25 December 2008 - 11:33

Han En Ron:

Klinkt allemaal weer goed! Jij ook alsnog een hele fijne kerst! Lijkt me wel wat met een bbq! Wij straks op weg naar de steedgril. hihi
    Verder alles goed en rustig hier! Het volgende bericht van onze kant, volgt hopelijk snel.
    Liefs

• 25 December 2008 - 11:49

Bert En Tiny:

Hallo Sanne,

Hele gezellige Kerstdagen aan de andere kant van de wereld!!, zo te lezen lukt dat prima!!

Zoals jij je verhalen schrijft, zien we het in plaatjes voor ons!!

Veel plezier!!!

Groetjes van Bert en Tiny

• 25 December 2008 - 12:11

Alison:

HOHOHOHOHOHO!!!! Merry Christmas to you in the land of OZ!! XXXX

• 25 December 2008 - 12:39

Niep:

Merry X-Max!!! En nog bedankt voor je lieve post!!!

xxx

• 25 December 2008 - 13:09

Jap,Kim,Sterre,Mees:

Lieve sannie,

Ook van ons hele fijne kerstdagen!!
    Wij zitten ook lekker opgedoft te wachten totdat de gourmet kan worden ontvlamt!!!

Geniet ervan,

Dikke kus van ons

• 25 December 2008 - 15:08

Birgit:

Hey Sanne,
    Hoe gek moet dat zijn, kerstmis in de zon! Geniet lekker van een fijne kerst. Kerstreces is nu ook voor je collega's begonnen, maar geen zon; alleen een belofte dat het heeel koud wordt. Brrrr!! Het is in ieder geval elke keer weer gieren bij het lezen van je verhalen. Keep up the good work en houdt ons op de hoogte. Echt leuk als er weer een nieuw bericht op staat. Ben benieuwd naar al je volgende belevenissen.

Groetjes voor nu maar weer,
    Birgit

• 26 December 2008 - 08:55