Bergje op, bergje af - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Bergje op, bergje af - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Bergje op, bergje af

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 December 2008 | Australië, Sydney

Maandagochtend 15 december 2008 zeer vroeg uit bed. Vandaag naar Hannah in Ballina (bij Byron Bay). Ik ga met de metro, gaat hier allemaal supermakkelijk! Ben er ruim op tijd dus zat tijd om rond te lopen, te ontbijten en winkels te kijken. Moet er ook weer even eentje in...en ook wat kopen. Kan het gewoon niet laten. Dus paps en mams, er is straks weer een pakketje onderweg....haha! Ik blijk vertraging te hebben, iets mis met het vliegtuig. Maar beter dan dat ze besluiten om dat ding aan de grond te houden. Er moet een ander vliegtuig worden gehaald, getankt en alles dus dat duurt nog wel even. Dan maar sms-en met zus, koffiedrinken en surfen op het net. We gaan 1,5 uur later de lucht in dan gepland. Wat een klein vliegtuig, te geestig. Ik zit aan de, jawel, 1 stoel zijde en aan de ander kant van het gangpad zijn 2 stoelen...heel klein dus. Als we opstijgen hebben we een supermooi uitzicht over Sydney. Die scenic flight hoef ik nu niet meer te doen...haha! Na zo'n 80 minuten vliegen zijn we in Bellina..beetje rough landing..dat krijg je met zo'n klein vliegtuig. Die vangt makkelijker wind...haha! Hannah zit bij de kapper dus haar vriend Dave komt me ophalen. Leuke vent, klets er honderduit mee onderweg naar Hannah. Hij blijkt een Nederlandse vader te hebben...kan alleen maar 3 woorden Nederlands...haha! We zijn bij de kapper, superlekker weer hier! Daar zit ze hoor, met dr hoofd vol shampoo in de uitspoelbak. Echt te maf om haar weer te zien na anderhalf jaar. Dave gaat er vandoor, die moet door naar zijn ouders in Crescent Head. Han en ik zijn druk aan kletsen terwijl dr haren gefohnd worden. Zo, helemaal klaar. Nu is het knuffeltijd...echt gaaf om die maffe Ozzie chick weer te zien. We gaan met haar auto richting de stad om te gaan lunchen. Haar deur kraakt...denk even dat ik de deur over de stoeprand schaaf..maar nee...het is dus de deur. Ze heeft van de week een kangoeroe geraakt...zo in de zijkant van de deur. Gelukkig was het beestje niet dood, want toen ze terugliep om te checken stond ie op en hopte verder...gelukkig maar! We gaan lekker lunchen, wat winkels af voor Hannah's Christmas shopping en buurten bij vrienden van Hannah. Twee meiden van haar universiteit, Nelly en Cassie. Die meiden wonen samen met een Zweedse gast...DAMN..die heeft echt een supermooi lijf..Staat gewoon in de huiskamer een beetje in zijn blote bovenlijf trucjes te doen op een skateboard....Daar krijg je het wel even warm van...hihi Daarna door naar de supermarkt om eten te halen voor vanavond. Crissie en Nelly komen eten. We gaan barbecuen. Ik maak mijn pesto salade...jammie! Ze eten hier trouwens Kangoeroe...zielig...Ik kan er echt niet aan wennen nog...Voelt net alsof ik mijn cavia Veldhuis zou opeten...Een Roo (zoals ze ze hier noemen) is te knuffelig om te eten...Haar vader met zijn kersverse vrouw komt ook. Een grote gezellige boel, dat krijg je met Ozzies erbij en een barbecue. Haar vader zit echt vol grappige verhalen en haar vriendin Nelly is ook erg geestig. Die wil me wel koppelen aan haar Ozzie broer...ze vindt me echt wat voor hem...haha! Nou, dat bepaal ik zelf wel he? San wordt niet gekoppeld...haha! Hannah is net verhuisd naar een superrelaxed huis...voelt helemaal heerlijk om hier te zijn. Een normaal huis, heerlijk bedje en vlakbij strand en Roxy winkels. Ze heeft nog een kamer vrij...dus...haha! Zowel Hannah als ik zijn bekaf, dus duiken ons bed in.

Ben behoorlijk laat wakker geworden ( dinsdag 16 december 2008 ). Had mijn slaap zeker nodig. Hannah is tussendoor al naar bootcamp op het strand geweest en heeft nog een koffie gedaan met haar vader. Ik neem even een Hannah verantwoord ontbijtje met muesli & magere yoghurt en dan jumpen we de auto in om naar Byron Bay te rijden. Onderweg vertelt Hannah nog van alles over wat er hier in de buurt allemaal te doen en te zien is. Heel handig zo'n local! We zijn in Byron Bay, echt een heel gaaf gebeuren hier...Compleet surfers paradijs met die mooie schone stranden, golven, leuke eet en drinktentjes en surfshops. We gaan lekker even bakken op het strand...heerlijk. Duiken ook nog even het water in. We gaan wat lunchen bij de beste Fish en chips shop van het land...en dat klopt wel. Is niet verkeerd dit. Daar moet Fran ook mee naar toe! Daarna de surfshops langs en dan cruisen we terug naar huis om wat spullen te halen voor het gingerbread huis wat Hannah al een hele tijd wil maken. Ze had het er over en ik dacht...laten we dat ding gewoon maken! Dus zo gezegd zo gedaan, deeg gekocht, smarties en icing sugar voor de versiering en we kunnen aan de slag. We hebben de grootste lol...haha! Alles onder het meel, wij onze buik vol met deeg...een compleet zooitje. Maar goed, het huis staat....voor eventjes...Aangezien ik morgen weer heel vroeg op het vliegveld moet zijn (half 6) gaan we lekker tukken. Maar goed, zie Hannah gelukkig weer met Kerst. Fran en ik gaan dan richting Byron Bay. Eerste kerstdag in onze bikini's op het strand met de barbecue aan en tweede kerstdag naar de paardenraces in Ballina waar we ons sjiek moeten uitdossen...haha! Schijnt een groot zuipfestijn te zijn, ben benieuwd!

Hannah rijdt me naar het vliegveld (woensdag 17 december 2008 ). Jeetje wat is het vroeg...en ik lag zo lekker...hihi! Het is zo'n klein vliegveld dat mijn vlucht de eerste is. Ik ben ook de eerste dus zelfs de balie is nog dicht. Gelukkig is het restaurantje wel open, dus kan koffie en een ontbijtje scoren. Deze vlucht gaat wel op tijd, dus ben rond negen uur weer terug in mijn hotel. Wat zal ik eens gaan doen vandaag...ik besluit mijn bikini aan te trekken voor een bezoek aan Bondi Beach en op zoek te gaan naar de fietsverhuur. Fietsen wil ik eerst doen en dan afkoelen op Bondi Beach in het water. Helaas zit de verhuur niet meer op de plek waar het volgens de Lonely hoort te zitten (dat ding is echt niet up to date, is niet het eerste wat ik vind...ach ja...houd je lekker bezig). De andere verhuurdingen zitten een beetje ver weg voor waar ik nu zin in heb. Dus haal maar even een koffietje en drink 'em op in het park bij het Central Station. Daar gebeurt recht achter me iets spannends...een vent die blijkbaar al lang gezocht wordt, wordt opgepakt. Een burgerauto rijdt zo het park in, das maf want je mag hier niet rijden. Er stappen vier mannen uit. De vent die ze zoeken zat gewoon heel relaxed op een heuveltje onder de bomen in de schaduw te relaxen. Hij wordt zonder weerstand in de boeien geslagen...ben nu nieuwsgierig...wat zou hij gedaan hebben? Die vent ziet eruit als een hippie...ontbloot bovenlijf ( behoorlijk strak en bruin trouwens..haha), flinke baard en zo'n linnen pyjama achtige broek..op blote voeten...Drugs ofzo misschien? Komt een politiebusje aan en de man wordt achterin geduwd...deur op slot en er vandoor...Wat een spanning en sensatie..haha! Ik loop richting het station en koop een kaartje richting Bondi Beach. Het is een lekker weertje dus lig een uurtje te bakken op het strand..heerlijk. Zwemmen is hier niet echt aan te raden. Sterke stroming en volop zeewier in de branding. Maar dat weerhoudt mensen blijkbaar niet want het hele strand zit vol! Na mijn uurtje strand loop ik een beetje rond in de surfwinkels, echt supergaaf. Daarna met de bus terug richting metro. Daar zitten ook allemaal gezellige winkeltjes dus die moet ik ook nog allemaal langs...echt een shopheaven hier. Moe van alle buitenlucht en het lopen ga ik naar mijn hotel. Eet een salade en ga dan mijn thuis maar eens opruimen...wat een zooitje zeg! Dan krijg ik een SMS van Fran...ze heeft haar aansluitende vlucht op Heathrow gemist en komt niet morgenochtend..das balen voor haar zeg! Ze is in een hotel gepropt en moet dan maar weer zien hoe ze verder komt. Bagage is ook kwijt...balen voor dr. Gelukkig is ze helemaal opgewekt als ik haar spreek. De vakantie is begonnen, ze kan hier niets tegen doen, dus slikken en doorgaan. Juist, van die instelling hou ik..haha! Even later krijg ik een berichtje dat ze op een vlucht kan naar Hong Kong en vanaf daar door naar Sydney. Met weer hele krappe overstaptijd..ben benieuwd! Ik hoef nu in ieder geval niet vroeg op, das een voordeel...haah! Ben dus lekker filmpjes aan het kijken en een beetje aan het lezen en rommelen op mijn kamer.

Weer laat wakker, om tien uur! Wat een toestanden...haha! Er komt drie keer een schoonmaker kloppen of ze mogen schrobben..haha! Ik besluit vandaag te gaan fietsen. Heb online een andere verhuur gevonden op Circular Quay. Daar ga ik dus maar eens op mijn gemak heen. Huur een fiets voor 4 uur. Das ook wel genoeg voor San denk ik met al die heuvels hier. Ik krijg een paar leuke routes mee en daar gaan we. Ik begin bij Opera House en de brug. Echt zo ontzettend mooi, zie nu ook de andere kant van de brug. Top! Daarna door naar het weggetje om de brug op te gaan. Das even stijl omhoog klimmen, mijn tong hangt op mijn hielen..pff...en het is behoorlijk warm. Maar eventjes stoppen en wat lucht langs mijn haar laten gaan. Moet hier namelijk met een helm op fietsen...dus ja, ik rijd behoorlijk voor lul. Een helm op en birckenstocks aan....hoe bedoel je JOSTIE! Gaaf zeg die brug. Ik stop om foto's te maken tussen de hekken door. Word ik aangesproken door een bewaker. Mag hier niet stoppen, ik versta geen reet van wat hij zegt, zitten vier tanden in zijn mond.haha! Ik fiets dus maar zo snel als ik kan met dat klimmen, door. Doe een heel rondje, langs luna park, het olympisch zwembad, het huis van de prime minister, zo weer terug richting the City. Ik fiets langs het water naar beneden richting Darling Harbour. Mooi hier man! Dan verder cruisen door Chinatown naar Victoria Street, stop in Hyde Park en terug in Circular Quay. Doe nog een klein rondje richting park. Shit, hier is dat stukje waar je niet mag fietsen...Er is een heel stuk waar je wel mag fietsen maar dat ga ik maar niet meer zoeken....ben bekaf..haha! Ik breng de fiets terug naar de verhuur. Loop nog een rondje in The Rocks en dan de metro weer in, terug naar het hotel. Zo maar even wat eten en dan vanavond om half tien komt Fran aan. Gaan we samen Sydney ontdekken...kan ik ook wat foto's maken waar ik echt goed op sta..haha!

  • 18 December 2008 - 07:59

    Niep:

    Oh wat leuk!!! Heb je hannah gewoon gezien! Ik mis die gekke chicka wel hoor!!

    Mmm van Fran is iets minder. Weer een bevestiging om Heathrow altijd links te laten liggen...

    Geniet er nog van meid!!

  • 18 December 2008 - 08:03

    Sanne Wierda:

    Wat ben jij vroeg op joh, het is vijf uur 's ochtends!! Alles oke daar?

  • 18 December 2008 - 09:44

    Yorrrrr:

    Hey Zus!

    Wat een avonturen weer!!
    En wat ontzettend balen voor Fran zeg!!

    Doe haar vooral de groeten als je haar ziet!

    Have fun lieverd en vooral die plannen met kerst...lekker bbq-en, zon, zee, strand....hier is het koud en kil... Heerlijk!!

    Dikke kus jezus

  • 18 December 2008 - 09:46

    Marja:

    Hoi San,
    Wat klinkt dat allemaal weer super zeg!!!!
    Met deze surro-mam gaat het prima. Dinsdag kwam Iris eten, was erg gezellig, dus zo kan ik m'n ma gevoelens toch nog een beetje kwijt haha!!!!! Gezellige kerstdagen meid....zal wel raar zijn in de warmte bij de bbq.
    Dikke kus!!!!!!

  • 18 December 2008 - 12:06

    Egomom:

    Jeetje lieverd,wat een prachtige verhalen weer.Helemaal goud,ha,ha.Je weet het leven wel heel leuk te maken en ik kan het niet vaak genoeg zeggen:ik ben apetrots op je!Sneu voor Fran,die vertraging maar mooi om te lezen dat ze haar goeie zin er niet door laat bederven.Doe haar vooral de groeten. Heel veel plezier samen en grote knuffels van je moedertje.xxxxxxxxxx

  • 18 December 2008 - 13:27

    Cris:

    Hey meid!

    Haha dat vliegtuig.. vandaar dat we nog nooit van die maatschapij gehoord hadden, maar wel weer een mooi avontuur!! Klinkt allemaal top!

    Kben weer heel terug.. goeie vluchten gehad, 10uur geslapen int vliegtuig en helemaal geen jetlag :) Ben elke dag al voor 9uur wakker en kan dan gewoon niet meer slapen (niks voor mij... ;) )Ga zo ff naar onze foto's kijken en ze uitzoeken!

    Have fun met Fran de komende weken en lees je volgende verhaal snel weer!

    Kusss

  • 18 December 2008 - 16:13

    Kimberly Kimmy Kim :

    He lieve Sannie,

    Beter dat je nu gewoon lekker met je gat op het strand kan liggen. JALOERS!!!
    Heb ik ook wel zin in.

    Alvast hele fijne kerstdagen gewenst!!
    Wij steken de gourmet aan, bijna hetzelfde als BBQ, dan de winterversie!!!

    DIkke kus MOI

  • 18 December 2008 - 23:42

    Dries:

    Zo jaloersssssssssss

    Have fun babe

  • 19 December 2008 - 12:18

    Ellen:

    Zo te horen is het weer daar een stuk beter! Heerlijk BBQ-en!! Enne... heeft Fran haar aansluiting nog gehaald?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Cover the world before it covers you!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 31921

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 17 Maart 2016

In het spoor van de Inca's

14 September 2012 - 07 Oktober 2012

Op ontdekkingstocht door Tibet & Nepal

24 Augustus 2011 - 15 September 2011

Cuba libre!

30 April 2010 - 23 Mei 2010

De roots van Sander

12 November 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: