Sprong in het diepe - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Sprong in het diepe - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Sprong in het diepe

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 December 2008 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Je moet er 30 jaar voor worden maar dan heb je ook wat....San is vanmiddag uit een vliegtuig gesprongen, de welbekende Queenstown Skydive. Lieve vriendjes en vriendinnetjes die mij de NZ dollars cadeau hebben gedaan, thanks voor dit super verjaardagscadeau!

Cris had het er al de hele tijd over voordat we in Nieuw Zeeland waren...ik heb steeds geroepen...ik ga niet, ik sla echt te pletter...Maar hoe meer we erover praatten en ik erover las in de Lonely en alle boekjes hier...hoe meer ik vond dat ik gek moest doen...GO FOR IT!

Zat de hele tijd in dubio of ik het paps en mams op voorhand zou vertellen, had ze aan de lijn en kon het niet voor me houden. Die arme schatten hebben de hele nacht wakker gelegen. Mijn volgende stoere actie maar achteraf vertellen...nogmaals sorry...oeps...

De jump was echt waanzinnig. Ik dacht, als we toch al een fortuin uitgeven voor het wagen van je leven, laat ik het dan ook maar gewoon laten filmen en fotograferen en een extra fortuin neerleggen..haha. Dus ik had twee mannen bij me in de lucht, Ralph mijn Zuid Afrikaanse tandemsprong maat en Chris de Australische cameraman. Voordat we de lucht in mogen eerst nog wat veiligheidsinstructies. Jezelf in een banaan vorm om je tandemmaat en het vliegtuig heen klemmen voordat je springt...gaat dat wel goed? Ik zit op de buik van Ralph vastgemaakt, moet vol op zijn schoot gaan zitten zodat hij me goed kan vastmaken. Handschoentjes aan, muts op en bril voor...Voordat we gaan doen we allemaal nog even een handshake...leuk dit! Cristianne's cameraman gaat eerst, Cris erachter aan. Ik kan niet zien hoe ze in het diepe duikt, want mijn cameraman schuift al naar voren. Nu gaan Ralph en ik...oke, benen naar achter klemmen, hoofd naar achter, heupen naar voren en voordat ik het door heb doe ik de free fall in de lucht...we draaien twee rondjes en dan krijg ik een tikje op mijn schouders van Ralph, je armen mogen los van het harnas. We gaan even lekker zweven....JOEPIE! Dit is echt zo onwijs gaaf! Het is echt niet te beschrijven hoe dit voelt maar ik voel van alles behalve angst...wat een machtig gevoel! Na 45 seconde freefall gaat de parachute uit..gek gevoel, je wordt even omhoog getrokken. Nu kan ik met Ralph praten. Wat een gezellige vent. Vertelt me van alles over de omgeving. Zeg hem dat ik echt niet van mezelf snap dat ik 30 jaar gewacht heb om dit te doen. Wat een kick zeg! Vertel hem ook dat ik echt geen seconde bang was omdat ik hem volledig vertrouw...ja, wat moet ik anders he? Haha! Ik mag zelf even sturen met de parachute, cool man! Beetje naar links, beetje naar rechts...leuk dit! Zo'n mooi gevoel, dat zweven boven de aarde...ik ben hooked geloof ik...en dat voor iemand met hoogtevrees. Geen seconde last van gehad! Voordat we gaan landen (na ongeveer 5 minuten zweven) moet ik mijn knieen optrekken....mooie landing, sta nog rechtop. Kan echt niet stoppen met lachen en het uitbrullen dat het zo waanzinnig is! Bedank de mannen, Ralph een knuffel en we lopen terug naar de kleedruimte. Ik ben waarschijnlijk zo enthousiast aan het brullen dat 1 van die gasten me gelijk een boekje in mijn handen stopt om te leren solo te springen...haha! Heel gaaf, maar nu nog even niet...Kan voorlopig even teren op deze waanzinnige ervaring...WOW!

De foto's en het filmpje krijg ik morgen. Zal ik zo snel mogelijk op de site zetten. Kunnen jullie meegenieten!

  • 03 December 2008 - 09:22

    Sjakie Aka Iris:

    Ok! En wie zegt dat sjakie zich niet suf schrikt als San uit vliegtuigen gaat springen?!!!!.....

    FANTASTISCH! Heel goed dat je t op tape hebt, dat moeten we zien, hihi ;-) hihi!

  • 03 December 2008 - 10:33

    Ally:

    Whoehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
    Mega kapotvet San!! Trots op jou hoor!!!
    Dikke kuzzies!!

  • 03 December 2008 - 10:43

    Daphne:

    Hee Mop,

    Wat stoer zeg dat je hebt gesprongen, ben jalours hoor lijjkt me ook waanzinnig.
    En zeker in zo'n land. Heel goed dat je foto's en film hebt laten maken, dat is natuurlijk een once in a lifetime experiance:)
    Veel plezier nog daar.

    dikke kus

  • 03 December 2008 - 11:48

    Zus:

    Hey lieve zus,

    Vanmorgen, voor jou avond hebben we het er al uitgebreid over gehad via de sms maar wat onwijs gaaf zeg!
    En las je terug bent...Texel here we come ;-))))

    Dikke kus

  • 03 December 2008 - 11:59

    Ellen:

    Wow! Dat had ik idd niet van je verwacht San! Hoewel... aan de andere kant... ;-)
    Super dat je het gedaan hebt! x

  • 03 December 2008 - 12:36

    Egomom:

    Hi grote lieverd,ben ik net bijgekomen hoor ik van jezus dat je haar zo enthousiast gemaakt hebt dat ze ook een keer wil gaan springen! Lekker is dat,kunnen we nog een keer 7 kleuren oepsen. Neemt natuurlijk niet weg dat ik toch wel heel erg trots ben op je lef want die hoogtevrees heb je natuurlijk van mij.Ik ben ontzettend benieuwd naar de foto's en filmpje en ik ben blij dat je zo enorm geniet.Je bent echt een kampioen in het leven leuk maken!Groot gelijk en ik zal er wel een keer aan wennen.Ik zal wel moeten want jij bent niet meer te temmen.Heel veel knuffelsxxxxxxx

  • 03 December 2008 - 16:08

    Trees:

    Hi Sanne, wat stoer zeg om zo'n sprong te wagen!!
    ik geniet enorm van je verhalen, zie het zo allemaal voor me. Nog onwijs veel plezier en blijf vooral schrijven.
    liefs Trees PS we missen je wel op kantoor, maar jij ons waarschijnlijk niet haha!

  • 03 December 2008 - 16:24

    Fran:

    Ha super stoere Kiwi, dat moet wel echt een enorme leuke vent zijn geweest als jij er een sprong mee in het diepe waagt :-) X

  • 03 December 2008 - 18:57

    Let:

    Hey lieve San,
    Het is duidelijk.. de hoogtevrees is in ieder geval in het dal gebleven...dus al die rode pistes met de skietjes is geen probleem meer voor jou! Dank je voor je lieve kaart en met mijn nieuwe vriendje Hei-Tiki kan ik het helemaal goed vinden!! XXX Let

  • 04 December 2008 - 07:34

    Uberboef:

    @ Sjakie: Ja schat, je bent even niet in de buurt en ik ga gek doen...haha!

    @ Ally: Vet he? Ben echt zo blij joh, was zo gaaf!!

    @ Daf: Helemaal te gek was het...ik zeg...doen!

    @ Zus: Schat, de date staat...superleuk! TEXEL HERE WE COME!!!

    @ Mams: Sorry hoor...maar het is zo gaaf...dit moet zus meemaken. Enne, jij en paps moeten dat ticket naar NZ gaan boeken...haha! KUS

    @ Ellen: Zo zie je maar he, kan raar lopen..haha!

    @ Trees: Haha...nee...sorry mis kantoor echt niet..Hoe is het verder daar? Al verhuisd?

    @ Fran: haha, check de foto's...up to you to decide...Wat gaan wij voor stoers doen?

    @ Let: lieverd, blij dat Tiki je nieuwe vriend is...en nu maar hopen dat ie werkt :-).

  • 04 December 2008 - 11:42

    Niep:

    Wat!!!!!!!!!!!!!! dacht dat je al bang was op de zaterdag editie van de telegraaf! en nu dit! :-))) Dik hoor!!¨

    xxx

  • 04 December 2008 - 15:06

    Peetje:

    Whahahahaha..... COOL!!!
    Echt supergaaf dat je dat gedaan hebt. Ben trots op je Maddl. Barry heeft dat ook eens gedaan. Echt héél vet!
    Veel plezier met al je avonturen meis.
    Kus Peetje

  • 04 December 2008 - 20:46

    Irene:

    Hee stoere An!
    Wat gaaf!! je hebt het gewoon gedaan! niet eens 'denk toch niet dat ik het doe'..... :-)!!
    wat voor gave dingen komen er nu...., ben heel erg benieuwd! Have fun!
    Hele dikke kus!


  • 07 December 2008 - 08:57

    Birgit:

    Hi Sanne, het blijft enig om al die verhalen van jou te lezen. Jeetje, wat ben jij een held zeg! Had ik echt niet gedaan; al hadden me geld na gegeven! En die foto's: gaaf hoor! Wat Trees al schreef: het is soms best stil hier hoor...(-:
    Ben benieuwd naar je volgende avontuur. Groetjes maar weer, Birgit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Cover the world before it covers you!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 31871

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 17 Maart 2016

In het spoor van de Inca's

14 September 2012 - 07 Oktober 2012

Op ontdekkingstocht door Tibet & Nepal

24 Augustus 2011 - 15 September 2011

Cuba libre!

30 April 2010 - 23 Mei 2010

De roots van Sander

12 November 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: