Novato (California, US) - San Francisco (Californ - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Novato (California, US) - San Francisco (Californ - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Novato (California, US) - San Francisco (Californ

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Mei 2007 | Verenigde Staten, San Francisco

Dinsdag 1 mei Novato (California, US) - San Francisco (California, US)

Voor de verandering weer vroeg vertrokken. Om acht uur om precies te zijn, vandaag gaat het gebeuren…San Francisco! Aangezien onze helden van mannen niet in de stad durven te rijden ga ik straks met de RV San Francisco in. Maar eerst hebben we nog een stukje te gaan, lekker de file in…Ja, ook hier kennen ze ochtendspits…Nog een paar mile en we mogen de brug over. Iedereen wordt al een beetje onrustig…We zijn er echt!!!! Ja hoor, de brug…nog paar meter…JOEHOE!!!!!! De meiden zijn lekker aan het gillen, geweldig..wat een uitzicht en wat vreemd om hier te rijden als je het alleen uit de film kent…bizar gewoon! Maar goed van genieten. Aan het eind van de brug staan tolpoortjes…gemaakt voor gewone auto’s. Hoe gaan we dit doen. Met een paar centimeter over aan beide kanten krijg ik het voor elkaar de RV er doorheen te rijden. Omdat het blijkbaar een prestatie is hoeven we van de toldame niets te betalen…haha! We rijden de stad binnen. Wat een uitzicht, echt heerlijk! Op zoek naar het RV park, oeps, afslag gemist…Nou ja, dan maar met de RV de stad door. Dan merk je ineens dat dat ding best lang en breed is. Gelukkig gaat alles goed. Na tig blocks, turns en traffic lights eindelijk bij het RV park. Het ligt tegenover het stadion van de 49-ers. Maar wat een buurt…het is bijna een ghetto, als het dat al niet is…Het RV park heeft een shuttle bus naar de stad. Aangezien het nu tien uur ’s ochtends is en we een heel programma hebben gaan we snel op pad.

Ik heb thuis al van alles bedacht wat ik wil zien. Dat zijn natuurlijk geen zwaar originele dingen, maar de typische toeristen toestanden. Geeft niks, moet je allemaal gedaan en gezien hebben, toch? Onze shuttlebus chauffeur Jerry verteld ons dat we een drie-dagen pas voor het openbaar vervoer kunnen kopen waarmee we zowel de bussen als cable cars in kunnen. Snel lopen naar de kaartverkoop, dan kan ons SF avontuur gaan beginnen.

Wachten bij de halte…ja, daar komt een cable car. Aangezien ik alles goed wil zien vraag ik de chauffeur of ie nog een plekje heeft om uit de car te hangen. Zo leuk staan en je haren lekker laten wapperen. Dat lukt, dus das helemaal top. Daar gaan we…wat gek is dat zeg om een steile heuvel op te klimmen met zo’n ding. Het is net of ie eraf gaat vallen..haha! We zijn bijna bij het eindpunt, Fisherman’s Wharf. De cable car driver speelt nog wat met de bel en here we are…Fisherman’s Wharf. We stappen snel uit, veel te zien hier. Lekker die frisse lucht hier, jammie. Zit hier helemaal vol met restaurantjes en souvenierwinkeltjes. Moeten natuurlijk naar de beroemde pier 39 waar we lekker een hapje eten. Vanuit het restaurant hebben we uitzicht op de zeeleeuwen, wat een lawaai maken die zeg! Lekker beetje rondwandelen hier en kaartjes halen voor de Alcatraz tour voor morgenochtend. Dan door naar Crooked Street in de wijk Russian Hill. Een straatje steil naar beneden waar je in een aantal s-bochten naar beneden kunt rijden…cool! Mooie dingen hoor hier, het is lekker weer en er is zoveel moois te zien. We verbazen ons over hoe schoon de stad is, echt bizar. Hannah en Niep hebben het erover dat ze het huis willen zien van Ms Doubtfire en Full House. Dus we gaan naar de buurt met de Victorian Houses…Mooi man. Ligt aan een park, wat een kleuren, heel bizar. Onderweg komen we nog wat mensen tegen met honden die daar lekker aan het spelen zijn. Aangezien Niep een hondenfreak is moeten ze allemaal geaaid…haha!
Terwijl we in de bus zaten onderweg naar de Victorian Houses kwamen we langs de city hall en andere overheidsgebouwen. Nu daar ook maar even een kijkje nemen. Aangezien je geen stad mag verlaten zonder een winkel te hebben bekeken van binnen gaan we naar Gap en Bloomingdales. Wat een sjieke toestand hier…pfff. Paar make-upjes gekocht van Mac, die zijn nog te betalen…haha! Beetje rondlopen nog hier en dan door naar Chinatown. Schijnt de grootste van de wereld te zijn, op China na dan..haha! Allemaal een gezellig chinees bloesje gekocht. Beetje rondwandelen hier, best lachen. Krijgen honger…wat gaan we nou eens eten…We zien op de hoek van de straat een sushi bar…niet echt Chinees maar wel lekker…De floating sushi boat….allemaal bootjes die voorbij drijven met vis erop…lekker!!! We eten ons buikje vol. Links van de bar zitten een aantal mannen te eten, Hannah vind het wel grappig om ze via de sushibootjes een berichtje te sturen….haha. Blijken gasten te zijn uit Knoxville, Tennessee…Met een lekker accent…even met ze gelachen. Iedereen is zo benieuwd hoe we daar terecht komen en hoe onze samenstelling tot stand is gekomen…haha! Is ook wel een beetje maf, drie duitsers, een ozzie en twee klompenmeisjes…haha! We gaan de shuttle bus in terug naar Candlestick RV park aangezien het een ghetto is kunnen we er met een bus niet komen…Lekker slapen en morgen weer bijtijds op om nog meer van deze mooie stad te gaan zien!

• 04 Mei 2007 - 14:18

Jostie:

Nou...dat gaat lekker! je gaat lekker met het verhaal vertellen, denk dat het tijd wordt om een boek te gaan schtijven! ;)
    Heel veel plezier daar
    Lex aka Kemper (de vriend van...)

• 04 Mei 2007 - 15:25

Rein:

Lieve meiden!

Super jullie verhalen! SF is echt een coole stad, geniet enorm ervan!

Ik ga zo definitief m'n tas inpakken en zondag lekker vliegen!!!

We zien elkaar heel snel na onze vakanties.

Kussen van Reinie

• 04 Mei 2007 - 19:59

Marja:

Lieverds, weer goede berichten van jullie. Dat mag ik graag horen! Ben benieuwd naar de chinese blousjes, kun je daar geen foto van maken? Veel liefs en ga zo snel mogelijk uit die getto weg!!!! XXXXXX

• 05 Mei 2007 - 12:15

Ellen:

Hi schatje! Ik mis je vandaag! Echt super verhalen heb je geschreven!
    Dikke zoen!

• 05 Mei 2007 - 23:56

Uber Boef:

Lieve El, gefeliciteerd!!!! Wou dat ik er bij kon zijn, in gedachten feest ik met je mee. Dikke kus

• 07 Mei 2007 - 07:36

Zusje De Oppas:

Wat een verhalen en wat een avonturen! Echt leuk om te lezen! Hier even een up-date van de logeerpartij van Veldhuis! Alles gaat goed! Drinkt goed, eet goed en zit elke avond bij mij op schoot om maar te zorgen dat hij jou niet te veel zal missen! (Hangt hij bij jou ook wel eens aan je ring....;-))
    Nu nog even de up-date van paps en mams; Ze zijn goed aangekomen in Italië en hebben een hotel met uitzicht op zee! En je krijgt trouwens ook de groetjes van beide oma's! Heb hun verteld over je avonturen!

Ik ga weer lekker aan het werk! Ben niet helemaal fris en fruitig want we hebben een stroomstoring thuis! Beetje jammer dat je dan ook niet kan douchen... ;-(

Dikke kus en de groetjes daar! Heel veel plezier en doe voorzichtig!!

JeZUS

• 07 Mei 2007 - 11:22

Ray:

...ok..ok..ik ben verkocht...San(ne) Fransisco staat nu officeel (hoog en mét stip) op de holiday shortlist 2007...man wat een jealous making verslag dit...lekker genieten daaro!
    ha ha...de grootste Chinatown van de wereld...op China na dan'...ha ha...wat bende ook een Josti he...:-) :-) :-) :-)!

• 08 Mei 2007 - 21:48

Uber Boef:

Zusje, geweldig zeg, dat Veldhuis lekker wordt geknuffeld..zal ie blij mee zijn. Mijn ring heeft ie nog niet aan geknabbeld...maar wel een paar keer in mijn tiet gebeten, dus pas op...haha! Balen van je warm water, hoop dat het snel weer opgelost is. Heb een nieuw verhaal geschreven en er is veel te vertellen aan de oma's ;-). Lieverd, thanks alvast voor het oppassen en tot over anderhalve week! Dikke kus jezus

• 08 Mei 2007 - 21:50

Ray, helemaal top dat San Fran op je lijstje komt...je gaat het geweldig vinden! Snel koffie drinken als ik terug ben, de echte verhalen zijn nog leuker ;-). Kus