Bye West Coast.... - Reisverslag uit Perth, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Bye West Coast.... - Reisverslag uit Perth, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Bye West Coast....

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Februari 2009 | Australië, Perth

We staan weer eens vroeg op, de zon moet nog opkomen zelfs (dinsdag 3 februari 2009). Maar het is voor een goed doel, we gaan naar de Murchison Gorge in Kalbarri National Park. Echt een supercool gezicht om de zon op te zien komen. Het belooft warm te worden vandaag, dus dan maar liever wat vroeger aan de wandel om ervoor te zorgen dat we niet te hard gaan zweten. In dit National Park zijn weer allerlei mooie dingen te zien. Als eerste lopen we naar de Loop, een uitkijk over de hele gorge. Het doet me denken aan Kings Canyon omdat de gorge hier ook uit allerlei lagen gesteente bestaat. Alleen weet Danielle me te vertellen dat de formatie compleet anders is dan die van Kings Canyon, weer wat geleerd...haha. Na het uitkijkpunt gaan we aan de klim naar beneden beginnen. Een hoop geklauter over rotsen heen, superfun dit! Ons geklim en geklauter wordt beloond met weer een prachtig uitzicht, genieten dit! Er staan een paar geiten bovenop de rotsen. Elke keer als een van ons MMMEEEEHHH zegt, antwoordt ie...zo schattig joh. Helaas is het water hier in de Z-Bend gorge niet swimmable. Compleet groen...jakkie! Was wel even lekker geweest, een frisse duik in het water. Na een half uurtje relaxen en kletsen op de rotsen met Lynn, een supercoole Amerikaanse (uit Colorado afkomstig). Lach me helemaal suf met haar, zo gestoord! We klauteren samen weer naar boven, wat een lol man! Hup de bus weer in voor een 5 minute drive naar Natures Window. Een supermooie rotsformatie in de Murchison Gorge. Daarna gaan we lekker lunchen, wat burgers op de barbie...heerlijk! Na de lunch cruisen we door naar Shell Beach, weer een prachtig strand helemaal vol met schelpen. Mogen we helaas niet meenemen, logisch wel. We gaan daarna nog langs Eagle Bluff en Hamelin Pool. In Hamelin Pool heb je de stromatolites. Organismen die in het water leven en heel veel ouder zijn dan dat er mensen op aarde leven. Schijnt spectaculair en bijzonder te zijn...maar ik zie het niet zo...Het lijken net een paar rotsjes in het water met wat schubjes erop...niet echt heel spannend...haha. We overnachten in Denham, een plaatsje direct aan het water. We zijn er bijtijds dus hebben nog wat tijd om te zwemmen in het zwembad. Aangezien de baaien hier ook wel Shark Bay worden genoemd blijf ik even uit de oceaan...haha.

Vandaag gaan we dolfijnen zien, leuk. Daarvoor cruisen we naar Monkey Mia (woensdag 4 februari 2009). Het is een National Park maar echt mega toeristisch. Daar gaan wij met onze toerbus nog even een schepje bovenop doen...haha. De beestjes weten blijkbaar wanneer het tijd is om gevoed te worden, want pas als het startsein wordt gegeven door de keepers van het park komen de beestjes aangezwommen. We staan allemaal met onze voeten in het water naar de bottle nose dolphins te kijken. Deze komen wel heel erg dichtbij! Er wordt wat verteld door een van de 'gidsen' maar dat is niet echt interessant. Wat moet je nou met informatie als...Er zitten nog veel meer dolfijnen hier' (ja, hoeveel dan ongeveer), ze zorgen zelf ook voor hun eten (wat eten ze dan en hoeveel)..nou ja...niet zo heel veel opgestoken van de dolfijn zelf maar wel leuk naar gekeken. Als het tijd is om ze te voeden moet je uit het publiek worden gehaald door een van de vrijwilligers. Fijn...het kindje links van mij en de Jap rechts van mij worden eruit gehaald...pas moi...balen maar goed...nu ruiken mijn vingers in ieder geval niet naar vis...haha! Na het dolfijnen voeden en kijken gaan we op een zeilboot voor een uurtje om wildlife te spotten. Aangezien de verwachting is dat ze meer op open water zitten worden we terwijl wegvaren bij het strand geanimeerd met een leuke boot gadget. Een net dat achter de boot hangt waar je in kunt zitten en helemaal onder gespetterd wordt...Leuk, doen we. Swimmers goed vastmaken en boardies ook, anders wordt het blote konten, blote tieten festijn...haha. Echt superlachen dit, kietelt aan je rug dat water...Dan is het tijd om wildlife te spotten maar helaas...geen beest of vis laat zich zien vandaag..behalve 1 dolfijn..maar ja, daar hadden we er nu net een paar van gezien. Beetje teleurgesteld varen we terug naar de steiger. We hebben nog anderhalf uur voor ons zelf op het strandje van Monkey Mia. Ga dus even gezellig relaxen met Lynn. Daarna is het lunchtijd en gaat de groep kort daarna uit elkaar. Een deel van de groep reist verder naar het noorden, richting Broome. Danielle, onze gids gaat met die groep mee en wij krijgen een andere gids. Nou, is dat even lachen, we krijgen Des. Een vent die echt mega gestoord is. Hij heeft ' straf' gekregen van zijn baas omdat hij te hard gefeest heeft met een van zijn groepen. Voor straf moet hij nu de pickups en de 1 en 2 dagen toers doen...oeps. Je kunt je voorstellen dat dit dus echt een lachen vent is...haha! We moeten nog even een stukje cruisen met Des en dan zijn we bij onze volgende overnachting in Northampton, een boerderij. Er is hier helemaal niemand behalve een hond, een paar Emu's, Roo's en struisvogels. We relaxen even wat, ik ga lekker pingpongen met Lynn in de naar schapenpis stinkende oude 'sheep sheerer shed'. Daarna is het tijd om de beestjes te voeren. Maf gevoel zo'n emu die uit je hand eet. En wat een schatjes die kangoeroes die soort van tam zijn...leuk! Op deze boerderij woont ook een schat van een hond, dat wordt spelen geblazen. Stokken gooien, weer zoeken....wat een leuk beest. We wandelen nog even naar de rivier met de baas van de farm. Zij heeft voor ons gekookt, dus we hoeven zelf even niets te doen. Ideaal! We eten shepards pie met kangoeroe. Blijft raar om dat te eten terwijl je net zo'n beestje een aai over zijn koppie hebt gegeven. Na het eten kletsen we gezellig met Des. De mafste verhalen komen naar boven over zijn toers...haha. Krijgen ook nog wat les in de sterrenkunde en dan is het time for bed.

We mogen uitslapen vandaag (donderdag 5 februari 2009). We gaan om half acht weg...jippie! Onze eerste stop wordt een tripje naar het buitenland....Hutt River Province. Een man heeft zijn eigen staat/land gemaakt binnen Australie. Hij noemt zichzelf Prince Leonard en zijn vrouw is een 'prinses'...haha. Hier zijn ze in de 70-er jaren mee begonnen...dus nu inmiddels bejaard. Je lacht je echt suf. Als we aankomen rijden is het eerste wat ik zie een levensgroot beeld met de beeltenis van Prince Leonard...precies goed nagemaakt met dat luie oog...haha. Er is hier een postkantoor met eigen postzegels, ze gebruiken eigen geld dat je kunt kopen (wat ik natuurlijk weer heb gedaan) en je paspoort wordt gestempeld met een binnenkomst visum en uitgaand visum. Prins Leonard heeft een lui oog en dat blijkt ook wel...ik krijg twee stempels op de pagina die voor het inschrijven van je kinderen bedoeld is...haha. Maar goed dat ik niet snel aan kinderen begin want ik weet nu niet meer waar ik ze in mijn paspoort moet laten...haha. We krijgen een rondleiding van de prins door zijn land. Dit is zo hilarisch! We gaan het kerkje binnen, daar heeft hij twee tronen staan. Eentje voor de koningin en eentje voor de koning...we moeten allemaal met hem op de foto terwijl hij een koninklijke pose aanneemt...te grappig dit. Hij heeft zelfs een souveniershop. Ik koop een kristal in zijn shop, zo'n ding dat pendelt als je vragen stelt in je hoofd. Te spooky gewoon want het werkt...Na ons avontuur in Hutt River Province rijden we door naar Greenough wildlife park. Opgezet door twee meiden die compleet Steve Irwin gek zijn, wat een toeval dat ik dat nou ook net ben...haha. We krijgen bij binnenkomst allemaal een zakje voer om de kameel, emu, ezel, paard, kangoeroes en meer van dat soort apparaten te voeden. Het nichtje van een van de eigenaren loopt gezellig met ons mee. Het leukste is natuurlijk weer het voeden van de roo's. Zo schattig hoe ze hun knabbels vasthouden tussen de voorpootjes...je smelt gewoon. Na het rondje voederen is het....SNAKE TIME! Heb hier weer helemaal zin in, kroelen met een slang...super! Ze heeft drie schatjes voor ons om vast te houden, van zo'n 1-1,5 meter lang. De wat grotere, dikkere slangen zijn even niet in de buurt ofzo...is iets mee in ieder geval waarom ze er niet zijn..haha. Ze heeft twee bruine slangen, Adam and Eve en een groene slang waarvan ik de naam kwijt ben. Zo cool om met die dingen te spelen...haha. Moet er natuurlijk weer 100 keer mee op de foto. Heb op een gegeven moment Adam & Eve om mijn nek hangen, cool dit. Alleen zitten ze steeds in de klit dus ik geef er even eentje weg aan een Aziatisch meisje...hihi. De slang vind het helemaal prima bij me en hangt relaxed om mijn nek. Ben hem goed aan het aaien en hij is een soort aan het spinnen...een kronkelbeweging van genot...hihi. Helaas moet ik de slang weer teruggeven...boehoe! We moeten even wat lunchen, na de lunch kijken we nog even naar een paar weken oude baby roo en dan is het tijd om verder te gaan richting Perth. Onderweg weer geemmer van een Duitse muts...die de muziek te hard vindt en daar letterlijk een half uur over moet praten met de gids...arme Des...haha. Die Duitser miepen ook echt over alles...ik haat die negatieve energie....bleh!

Weer terug in de stad (vrijdag 6 februari 2009). Tijd voor een beetje relaxen. Maar moet eerst even naar de winkels toe om earphones te kopen voor mijn podje. Mijn Apple doppen zijn gesneuveld...balen! En ik moet een nieuwe adaptor hebben om mijn spullen op te kunnen laden. Ik slaap een beetje uit, voor zover ik dat nog kan na al dat vroege opstaan en loop dan op mijn gemakje richting stad. Eerst maar eens even een koffie drinken bij Gloria Jean's. Zit lekker mijn koffie te drinken, krantje te lezen...hoor ik ineens...'Sanne, what are you doing here!' Het is Alexandra, het Canadeese meisje van mijn eerdere trip. Hoe maf is dat, zit je hier in een vreemde stad koffie te drinken, kom je een bekende tegen. Dat voelt wel heel leuk, ver van huis en toch een beetje thuis. Alex komt er gezellig bij zitten en we kletsen gezellig bij. Even niet het standaard: waar kom je vandaan, waar ben je al geweest in Oz en heb je al vaker gereisd standaard hostel praatje met onbekenden. Gewoon even lekker slap lullen met een 'vriendin'. Dan ineens hoor ik weer mijn naam...nee zeg...het is Jen. De chica van weer een andere toer, met wie ik zaterdag op stap was. Nou ja zeg...moet niet gekker worden! Ze heeft net een tattoo laten zetten op haar pols, ter nagedachtenis aan een Ozzie vriend van haar die zelfmoord heeft gepleegd in Kings Park en vandaag jarig zou zijn. Wat een mooie gedachte om daarvoor een tattoo te nemen. Een beschaafd, zwart bloemetje...mooi. Terwijl ik met Alex en Jen aan het kletsen ben komt Naomi aangelopen...te maf dit. Maar goed, dit was met voorbedachten rade want ze had Alex net aan de telefoon. Wat een gezelligheid! Jen moet er weer vandoor en wij besluiten om vanavond met z'n drietjes uit eten te gaan. Alex en Naomi moeten ervandoor en ik ga mijn boodschapjes doen bij een electronicazaak, Dick Smith. Daarna terug naar 'huis' om even te relaxen en mijn tas te gaan ordenen. Wat een hele klus blijkt...haha. Daarna even chillen op mijn kamer en dan komen Naomi, haar moeder Helen en Alex mij ophalen om wat te gaan eten. Lekker bij een Italiaans restaurantje in Northbridge. We kletsen weer wat af, het zijn zulke schatten! Erg leuk om 'vrienden' hier te hebben. Om een uurtje of elf nemen we afscheid. We moeten nog wat 'selfies' maken, dus camera op het dak van de auto en klikken maar...hihi. Gelukkig zie ik Alex weer in Melbourne over een weekje en Naomi over een paar maanden in Frankrijk of Engeland...helemaal leuk!

Vandaag ben ik Toos Dakloos (zaterdag 7 februari 2009). Ik moet om 10 uur vanochtend het hostel uit en mijn vlucht is pas vanavond. Ik heb om twaalf uur afgesproken met twee meiden van mijn trip naar Monkey Mia, Carly & Amber (twee meiden uit Engeland). Eerst maar even relaxed koffie drinken en wat taken doen op internet. De meiden hebben een hostelgenootje meegenomen, een Nederlands meisje. Met z'n vieren lopen we naar Woolworths om wat spullen te kopen voor op de barbie. We gaan gezellig hamburgers bakken in het park...hihi. Heerlijk toch die gekke barbie cultuur hier. Sleep mijn Bar-bie-Mate ('schep' om de barbie mee schoon te maken, burgers om te draaien, dingen te snijden...zo handig!)overal mee naartoe. Als we helemaal voldaan zijn gaan we lekker op het gras liggen en kletsen...wat is dit toch leuk! Meiden, we moeten dit soort dingen ook echt gaan doen in Nederland, echt zo relaxed...enne, babyproof! Haha! Carly en het NL meisje moeten weg, ik blijf nog even gezellig kletsen met Amber. Echt een schatje, jammer dat ik wegga vanavond. We lopen samen terug naar de stad. Zij gaat zich klaarmaken voor een avondje opera in het park met de twee andere meiden en ik ga terug naar het hostel...bijna klaar voor de rit naar het vliegveld...Bye Perth!!

  • 07 Februari 2009 - 17:33

    Lette:

    Hey lieverd,
    Lijkt me super om meer te gaan bbq-en en nog meer leuke dingen, doen we dan ook een slang om ons nek?? dan mag jij die slang ha ha!!Geniet nog van je leuke tijd daar! XX knuffel Let

  • 08 Februari 2009 - 03:50

    Fran:

    Wow die dolfijnen, wat een super ervaring weer. Leuk dat je ook zoveel gezelligheid met de meiden om je heen hebt. Have fun! X

  • 08 Februari 2009 - 08:48

    Egomom:

    HI wijfie,ik had natuurlijk al weer het een en ander gehoord over je nieuwe avonturen maar het blijft leuk om je verhalen te lezen.Kan je me een lol doen en geen slangenfoto's meer sturen? Gatverdamme!!!!! Straks smokkel je(als je het maar laat)er nog eentje mee.Staan we op schiphol,komt er zo'n griebel uit je rugzak gekropen!
    Blijf genieten je laatste weken daar!
    Hele grote knuffels xxxxxx

  • 08 Februari 2009 - 10:56

    Marleen:

    Hey wijffie!
    Tjee, wat een geweldige verhalen weer!
    Wordt bijna 'gewoon' voor jou tussen al die rare beesten...Enne dat bbq-en lijkt me heerlijk om zo overal te kunnen doen! Geniet er nog lekker van!
    XXX Leen

  • 08 Februari 2009 - 12:55

    Ellen:

    Hey San, wat maak je toch een hoop mee. Brrr... die slangen...
    Hier in DH kun je in het Westbroekpark BBQ-en! Leuk voor van de zomer.
    Nou tot snel!!!

  • 08 Februari 2009 - 13:53

    Geertje:

    He meissie,
    Gewelidig dat het allemaal zo super met je gaat! Maarreh, die slangenverhalen vind ik toch n beetje weird hoor...je laat ze wel daar he! In ieder geval wel handig dat jij tegenwoordig zo'n held bent, als we n keer n raar beest in de bosjes horen in frankrijk, kunnen we jou er mooi op afsturen hihi!
    Enjoy al die lekkere bbq's! Hier kunnen we er voorlopig alleen nog maar van dromen.... brrrrr....
    Dikke kus van mij

  • 09 Februari 2009 - 05:59

    Niep:

    Geweldige foto's mop!!! Dat BBQen is wel ff relaxed!!!

    xxx

  • 09 Februari 2009 - 19:56

    Ietje:

    Joehoe Bella, ben er weer!
    Een weekje het land uit en gelijk behoorlijk wat 'leesstof' in te halen.... maaaaar ik ben weer helemaal bij! Wat heb je toch met die enge beestjes! Poewee, mij niet gezien! De BBQ lijkt mij een beter plan!
    Wij weer aan het werk en jij nog even heel hard genieten!
    Doeiii
    Dikke kus

  • 09 Februari 2009 - 23:45

    Sanne Wierda:

    @ Let: Haha, we moeten zeker meer gaan barbieknoeien...lekker! Ik doe die slang dan wel om mijn nek...haha!

    @ Fran: Leuke beestjes he die dolfijnen, zo schattig!

    @ Egomom: Ik blijf die glibbers leuk vinden...maar ik zal ze hier Down Under laten..wil je niet gelijk de stuipen op het lijf jagen op Schiphol straks..haha!

    @ Marleen: Het lijkt erop he, dat ik me thuis voel tussen die maffe beesten..heerlijk! Met jou alles oke?

    @ Ellen: goed om te horen van Den Haag, moeten we maar snel eens gaan doen dan. Het is een babyproof activiteit..haha

    @ Geertje: Haha, nou, zo'n held ben ik nou ook weer niet hoor...maar een spinnetje of klein slangetje in France kan ik wel voor je weghalen..haha! Heb je nou al geboekt?

    @ Niep: Dat is zeker relaxed, iets voor Zwitserland? Haha

    @ Ietje: Schat, blij te horen dat je weer helemaal bij bent. Jullie hebben het leuk gehad he? Was het ook nog lekker weer?

  • 18 Februari 2009 - 14:03

    Sjakie Aka Iris:

    Ben al BBQ-proof hoor... De aanmaakblokjes liggen al klaar, hihi!

    Hoe is het daar, met alle slangen, avonturen, Ipod-toestanden & reisverhalen???

    Nog 2 nachtjes en dan lekker wintersporten in de sneeuw! Volgens mij ben jij heerlijk aan het genieten van 't zonnentje en een ware downunder-hittegolf! ;-)

    Tot snel mop!!!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Cover the world before it covers you!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 31882

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 17 Maart 2016

In het spoor van de Inca's

14 September 2012 - 07 Oktober 2012

Op ontdekkingstocht door Tibet & Nepal

24 Augustus 2011 - 15 September 2011

Cuba libre!

30 April 2010 - 23 Mei 2010

De roots van Sander

12 November 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: