Ho-ho-ho - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Ho-ho-ho - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Ho-ho-ho

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 December 2008 | Australië, Brisbane

Na een heerlijke 1e kerstdag in de zon hebben we onze dag afgesloten met een paar lekkere hapjes op ons spannende cars picknick kleedje. Lekkere kaasjes, brood en zalm...heerlijk! Dit moest natuurlijk afgesloten worden met iets nog lekkerders...marshmallows...Maar ja, als je geen vuurtje mag stoken...wat doe je dan? Wij hebben die dingen zitten roosteren boven onze Citronella kaars..haha. Het werkt, dus waarom niet. Het smaakt alleen een beetje zoeter...hihi.

We staan redelijk bijtijds op vandaag (vrijdag 26 december). Ruimen het tentje en alle spullen op en gaan Byron Bay nog even in. Wat laatste inkopen doen voor de paardenraces. Wil al de hele tijd een gezellig Roxy rietenhoedje kopen, dus besluit dat nu maar te doen. Kopen er ook nog een gezellige bloem bij voor in de haartjes, kunnen we kiezen straks. Na een koffietje rijden we richting Ballina, om Hannah en haar familie op te zoeken. Als we daar aankomen is haar moeder daar al en haar jongste broertje Tim. We kletsen gezellig bij. Helaas kan Hannah niet met ons mee naar de races. Haar familie komt speciaal naar haar toe rijden, das ook wel te begrijpen dan. Dus Fran en ik gaan samen. Cassy, een vriendinnetje van Han die ik vorige keer ontmoet heb komt ons ophalen en neemt ons mee naar de races. We zijn helemaal opgejurkt...haah! Heb hakken geleend van Hannah. Dat wordt wat in het gras strakjes. Onderweg even gezellig bijkletsen met Cas, wat een schat is het toch. We parkeren wat verder weg van het racecircuit. Lopen dus al een stukje op de hakjes..man...ben dat echt niet gewend..haha! Als we bij de ingang komen weet ik echt niet wat ik zie. Allemaal opgedirkte tantes met veel te hoge hakken, veel te korte rokjes en veel te veel make-up op hun harses. Echt te ordinair gewoon. Cassy moet even een vriendinnetje gaan zoeken..dus we zijn haar al na 10 minuten kwijt..haha! Maakt niet uit, wij vermaken ons wel. Wat een apart gebeuren is dit zeg. Iedereen staat hier volop te drinken en te doen. Dan moeten wij ook maar even aan de bubbels..haha! Dus gaan we in de hele lange rij bij de bar staan. We missen bij de race, gelukkig nog net op tijd buiten voor de finish. Staan hier ook allemaal bookies buiten en iedereen loopt te schreeuwen naar de paarden. Wij wedden zelf maar niet, zou niet weten waar ik goed aan doe..haha! We vermaken ons hier helemaal prima zo in het zonnetje, met een bubbelwijntje. Na de laatste race hebben we Cas nog steeds niet gevonden. We besluiten zelf naar huis te gaan. Ik ben mijn telefoon vergeten, lekker handig. Kan dus niet naar Hannah bellen. Dan maar een telefoontje met de openbare telefoon voor een taxi. Dat werkt ook. We delen een taxi met een behoorlijk aangeschoten stel. Ze zijn met een grote groep en kunnen niet met elkaar een taxi krijgen. Prima, stap maar in! Hun bestemming ligt dichterbij dan die van ons. De man geeft aan dat hij de taxi zal betalen tot aan zijn bestemming maar uiteindelijk betaalt hij ook ons ritje naar Hannah;s huis..ideaal!

Als we bij Hannah binnenkomen is de hele fam net terug van een duik in de oceaan. Leuk, kan ik eindelijk de rest eens ontmoeten na alle verhalen. Ze zijn stuk voor stuk schatten van mensen. Na het voorstellen en bijkletsen gaan we met elkaar aan de slag voor de barbecue. Echt volop eten, heerlijk gewoon. De standaard worstjes, tofu, sweet potatoes, salades...YUM! En natuurlijk moeten de bubbels worden opengetrokken. We zijn gezellig aan de klets met elkaar en de wijntjes gaan er goed in. Het zijn echt zulke lieve schatten allemaal. Haar zus Emily, haar man, haar broer Tom met zijn vriendin Christy, haar broertje Tim en mams. Helemaal leuk! We hebben Hannah een choco fondue gebeuren cadeau gegeven, dus die moet natuurlijk aangebroken worden. Lekker in de choco dippen met marshmallows en macademias. Na dit chocofeest met allerlei choco overal op het gezicht van Hannah...haha...haalt haar broer de Jagermeister en Redbull te voorschijn. We gaan aan de Flying Hirsch..YUM! Mams Coulter doet ook gezellig mee. Heb ze even uitgelegd dat wij dit bij de apres ski drinken..haah! Cas en een ander vriendinnetje komen ook nog even langs voor een drankje. De grappen gaan over en weer over de tafel. De ene wel te volgen, de andere vanwege de slang of complete dubbelzinnigheid ook helemaal niet. Erg leuke 2e kerstdag zo! Langzaam aan beginnen ze af te haken, vallen in slaap..haha! Ik blijf over met broertjes Tom en Tim en Fran. Hannah ligt al helemaal jolig in haar bed. Ik bespring haar ook nog even een keertje samen met haar broers...wat een boeven! Na nog wat drankjes en straight rum (Tom weet niet wat hij meemaakt, ik drink het zonder ijs of cola) gaan ook wij lekker slapen. Fran en ik slapen op de veranda, onder een afdakje maar wel in de buitenlucht. Iedereen verklaart ons voor gek maar wij vinden het heerlijk.

Na een nachtje tukken in de buitenlucht (zaterdag 27 december 2008 ) en een paar buggenmulten verder sta ik maar eens op. Hannah, haar zus, zwager en moeders waren al op en naar het strand. Wij doen het rustig aan. Als ze terugkomen allemaal snel omkleden om met elkaar te gaan ontbijten in een hotel in de buurt. Na een gezellig en lekker ontbijtje rijden we terug naar Hannah's huis. Iedereen is een beetje lamme tak..haha! We pakken het boeltje in en iedereen vertrekt weer huiswaarts. Wij rijden richting Byron Bay. Nog even de winkeltjes in, langs het strand en een lekkere smoothie scoren. Dan cruisen ook wij verder. Eerste plaats die we willen aandoen is Surfers Paradise. Beetje lastig te vinden, staat eerst aangegeven vanaf Highway 1 maar daarna niet meer. We rijden dus te ver door. Na wat zoeken zijn we er. Wat een aparte toestand hier. Alleen maar hele hoge flats, heel veel toeristen en hotels. We zoeken nog even naar een hotel om hier te overnachten maar dat blijkt kansloos. En ja, wat willen we hier eigenlijk gaan doen? Het is wel erg toeristisch en eigenlijk weinig spannends. We besluiten dus door te rijden naar Brisbane. Daar vinden we vrij vlot een hotel, een Ibis middenin het centrum. De auto in de parkeergarage, tassen naar boven en dit is even ons huis voor de komende twee nachten. We moeten nog wat eten dus lopen we de stad in. Alles is hier heel mooi verlicht, special effects met licht over het stadhuis heen. En er staat een kerstboom. Ziet er gezellig uit. Wij gaan wat eten bij een tentje middenin de winkelstraat. Flesje bubbels erbij en helemaal prima. Morgen maar eens de stad verkennen hier.

• 27 December 2008 - 16:38

Egomom:

Hi lieverds,jullie zijn weer lekker bezig he.Leuk dat jullie zo welkom waren bij the Hannah family.Wij gaan vanavond naar Iris'verjaardagsparty,zullen we jou (makkiean want geen zin in lammetak morgen)vertegenwoordigen!Grote knuffels weer vanuit ijskoud Nederland.xxxxxxx

• 28 December 2008 - 10:41

Let:

Hey San,
    Net wakker geworden van Iris haar Birthday party, heel gezellig en ook wij hebben Bubblez gedronken! Maaruh ik vraag me zelfs af of kabouter Plop wel in die tent past op de foto? hihi...zo'n kleine tent heb ik nog nooit gezien (vandaar ovenachting hotel of niet). Nou bewijst maar weer dat jullie echte kampeerders zijn! Veel plezier nog XX

• 29 December 2008 - 08:48

Zussss:

Hey lieve zus!
    Wat een verhalen weer!! Ik zie jullie al helemaal lopen kakkietosie bij die races! Ik wil foto's zien!!
    Hier is het echt giga koud. Kerst was gezellig en ook in mijn eentje lukt het om een volledig kerstdiner in elkaar te draaien! Maar wel erg jammer dat je er niet was!
    Nu weer aan het werk en dan weer de stembanden opwarmen voor weer een avondje singstar, bubbels en vuurwerk!
    Helemaal goed! Ik heb er zin an!!
    Lieverd heel veel plezier weer en groetjes aan Francis!
    Hele dikke kus! Jezus

• 31 December 2008 - 09:16

Elita:

Hoi Sanne,

Heel leuk om al je verhalen te lezen, wat je allemaal meemaakt in dat verre land! Leuke foto's ook!
    Hier is het behoorlijk koud, maar jij hebt kerst gevierd in de warmte, apart hoor :)
    Een fijne jaarwisseling!

Ciao Bella!