Zonnig weekje Frankrijk - Reisverslag uit La Plagne, Frankrijk van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Zonnig weekje Frankrijk - Reisverslag uit La Plagne, Frankrijk van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Zonnig weekje Frankrijk

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Maart 2007 | Frankrijk, La Plagne

Eindelijk was het zover. Vrijdagavond 9 maart, tijd om met Iris, Yori, Nicolette en Ellen te vertrekken naar La Plagne. Lang geleden geboekt en nu tijd om er ook echt heen te gaan. Na een efficiente inpaksessie was het om half een 's nachts tijd om te gaan. Hele nacht aan het cruisen geweest. Filmpjes afgespeeld achterin de auto (met dank aan collega Josien) en lekkere Hed Kandi cd's en Dance zitten luisteren. Half twee 's middags kwamen we na een enorme klim de berg op aan in La Plagne.

Blauwe lucht, beetje wolkjes maar lekker zonnetje. Goed begin van onze week. Na een telefoontje naar onze reisleider Jos konden we de auto in de garage parkeren. Hele toer om een auto te keren in een garage die niet vlak loopt....goed gedaan Sjakie! Bij aankomst in ons appartementencomplex wisten we niet wat we zagen. Het huisje ligt gewoon midden op de piste, waar we ook keken, alleen maar sneeuw....bizar gewoon! Na wat gedoe met de dame achter de receptie (die nog in training was) konden we naar ons appartement......allemaal vol in spanning...hoe klein zal het zijn? Frankrijk staat bekend om de mini appartementen...

Deur geopend en allemaal blij verrast. Ziet er helemaal netjes uit, niet superklein, TV, vaatwasser en twee badkamers...wat wil je nog meer. Dit beloofd een goede week te worden. Het balkon kijkt ook uit op de piste, heerlijk in het zonnetje...Na het neerkwakken van onze spullen was het tijd om naar reisleider Jos te gaan in de Saloon. Daar eerst even met z'n allen gelachen....een surfdude in de sneeuw....bijzonder. Na een glaasje Kir tijd om de ski's voor Let en het snowboard voor Iris te huren....Nog een dagje wachten en we kunnen los in de sneeuw! Bijtijds ons bedje in gedoken om op zondag flink aan de slag te kunnen gaan.

Het is zover....na een lekkere nacht slaap tijd om de ski's aan te trekken....we kunnen zo vanaf de hoofdingang van het appartmentencomplex op de ski's. Klein stukje naar de cabinelift skien om de pistes op te gaan. Ziet er echt super uit boven. Mooie poedersneeuw, strak blauwe lucht met zon, geen wolkje te zien. De ideale ski omstandigheden...dit beloofd wat goeds voor de rest van de week. Skien gaat heerlijk....geen afgronden en ijs...I love France in winter! Na een dagje lekker skien los gegaan in de Saloon. Waren zo leuk bezig de boel aan het opleuken dat we allemaal een shirtje kregen van de kroegbaas.

Maandagavond op kroegentocht geweest, vier kroegen aangedaan samen met reisleider Jos...Jos heeft een oogje op alle vrijgezelle meiden maar het meeste op ons blondje Let...die daar niets van moet hebben...geweldig! Erg gelachen in de Saloon, de laatste kroeg van de tocht...waar een mannetje Bart zichzelf liet struikelen over een opstapje en zo de klapdeuren van de garderobe beetpakte en naar binnen viel...haha! Hebben ons suf gelachen!

Dinsdag lekker rustig avondje gehad, iedereen nog moe van de kroegentocht van de vorige avond. Woensdag shotjes gedronken, te dronken om nog nasi te maken dat voor die avond op het menu stond...stukjes kwijt van die avond, uber boefje met haar dronken kop geboeft....toestanden! Om tien uur lagen we dronken op bed...haha!

Donderdag beetje apres ski en vrijdag onze laatste avond ook lekker in de apres ski...Sneeuw was de afgelopen dagen wel iets minder geworden maar de zon is gebleven. Aantal lunches doorgebracht op het terras in een ligstoel...haha! Nu lekker bruine koppies, zonder skibril...ideaal!

Zaterdagochtend vroeg weer vertrokken...om 6 uur....GAAP! Na een lange reis van 13 uur weer aangekomen in Maassluis..TOP VAKANTIE!

• 21 April 2007 - 15:33

Ellen:

Het was een top vakantie!!!