Kamloops (BC) - Vancouver (BC) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Kamloops (BC) - Vancouver (BC) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Kamloops (BC) - Vancouver (BC)

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Mei 2007 | Canada, Ottawa

Woensdag 16 mei Kamloops (British Columbia, Canada) – Vancouver (British Columbia, Canada)

We gaan Hannah afzetten bij het huis van Brooke, niet leuk maar het is niet anders. Na wat traantjes en geknuffel rijden we, Hannah achterlatend, met Brooke naar de rand van het centrum van Kamloops. Ook Brooke zeggen we gedag, zij gaat nu werken. Wij halen een ontbijtje bij Tim Hortens, een bekende Canadese keten die breakfast sandwiches en allerlei muffins en ander lekkers verkoopt. Dan cruisen we verder richting Vancouver over de Coquihalla, de weg die we op dag twee van de roadtrip met de Greyhound bus hebben gereden. Drie weken geleden lag hier nog volop sneeuw, dit is nu allemaal verdwenen, hoe bizar.

We komen aan bij het RV park in Vancouver. Ziet er goed verzorgd uit, mooie plaatsen en een zwembad, hottub en fitnessroom. Niet dat we er gebruik van gaan maken maar het is toch leuk dat het erbij zit. Na het aansluiten van alle slangenboel en het omkleden pakken we de bus richting de sky train. Sky train is gewoon een metro die bovengronds op een paar palen rijdt, zoals tussen Schiedam en Rotterdam, maar voor hier erg bijzonder. Aangekomen bij het eindstation van dit apparaat komen we een vrouwtje tegen die van oorsprong Nederlands is maar al haar hele leven in Canada woont. We zijn lekker met haar aan het kletsen en letten niet op waar we naartoe lopen. We blijken naar de Sea Bus toe te lopen. Hier hebben we helemaal geen kaartje voor maar onze Nederlandse Canadees vertelt ons dat we hier met ons buskaartje op kunnen, ideaal. Het is eigenlijk net zoiets als het pontje tussen Maassluis en Rozenburg maar dan alleen voor voetgangers. We eten hier wat bij een Aziatisch tentje en lopen dan de indoormarkt binnen waar allerlei fruitsoorten, groentes, vlees en andere marktspullen worden verkocht. Heerlijk een grote bak met gemengd fruit gehaald als toetjes…genieten! We nemen de Sea Bus terug naar de haven van Vancouver. Daar gaan we op zoek naar het bedrijf dat Scenic Tours aanbiedt met Sea Planes, oftwel watervliegtuigjes. Gaat het ons dit keer wel lukken? Ja hoor, we hebben een keertje mazzel, om 17:10 uur kunnen we aan boord van het vliegtuigje. Oh nee he, hebben wij weer…een kwijlende Jostie in rolstoel gaat met zijn ouders mee in ons vliegtuigje….Als hij maar niet naast mij komt te zitten….gadver….Niep gaat voorin naast onze knappe piloot, ik achter Niep. Jostie’s vader zit naast mij en Jostie met zijn moeder achterin. Beter! We stijgen op….gek is dat…eerst stukje ‘rijden’ over het water en dat heel soepel en langzaam de lucht in. Het uitzicht is echt waanzinnig. Omdat het zulk helder weer is zie je de gehele skyline van Vancouver, de vele eilandjes en schiereilandjes en uiteraard het vele groen. Je kunt Vancouver niet beter bekijken dan op deze manier! Helaas is het half uurtje snel voorbij en zet de piloot de landing in. Dat is gaaf zeg, we landen als een soort stuiterbal op het water. Dit is nog een spektakel. Wat we misten bij het opstijgen krijg je terug bij het landen, lachen zeg! Maken nog even een foto met de piloot samen lopen dan de stad in om de laatste shopdingen te doen. We hebben best trek gekregen maar geen zin om weer in een echt restaurant te gaan zitten. Dus duiken we de eerste de beste Mc Donalds in. Na ons overheerlijke diner houden we een taxi aan die ons terug naar het RV park brengt. Nu volgt een laatste uitdaging voor vandaag, het inpakken. Na een geploeter van twee uur is ook dat gelukt, alles is ingepakt. Gaan we gewoon weer naar huis morgen, Niep en ik kunnen het nog niet geloven…..