Whistler (British Columbia, Canada) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Whistler (British Columbia, Canada) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Whistler (British Columbia, Canada)

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Mei 2007 | Canada, Ottawa

Donderdag 10 mei Whistler (British Columbia, Canada)

Whistler ziet er stukken gezelliger uit als het licht is….We gaan lekker de bergen in vandaag om te gaan skien en boarden. Eerst nog even ontbijten. Op het RV park staat nog een CruiseCanada car, net zo groot als de onze. Op de spiegels zijn kroontje met oranje toestanden gebonden. Dat zijn vast Nederlanders. Niep kan het niet laten om even haar kop om de deur te steken daar. Ja hoor, 2 mannen en 3 vrouwen die bij ons uit de buurt schijnen te komen op roadtrip door Canada. Bijna dezelfde plaatsen die zij hebben gezien / gaan zien. We delen wat ervaringen uit en gaan dan als een idioot richting het dorp om ski’s voor mij te huren. We zetten de RV op een grote parkeerplaats neer en lopen naar het dorp. Krijg echt de oudste skischoenen mee, van die klapdingen maar wel profi ski’s, speciaal voor vrouwen. Maar eens kijken of dat wat is. Niepie heeft haar boardspullen al aan dus we kunnen de berg op. Wat een weertje, strak blauwe lucht….Ben benieuwd hoe het boven is…Ziet er goed uit, kijken of het ook nog een beetje skiet….Nou, dat gaat allemaal prima. Mooie brede pistes, lekkere sneeuw en weinig mensen. De ideale omstandigheden voor moi. Het gaat dan ook super! Na een paar afdalingen hebben we honger gekregen. Even neerploffen op een bankje, lekker pasta eten en van het zonnetje genieten. Wat hebben wij geluk zeg, schijnt de eerste zonnige dag in anderhalve week te zijn…we are so lucky! We besluiten een iets andere route te pakken zodat we naar een ander gedeelte van het gebied gaan. Mijn benen voelen al wat zwaar aan en heb ook nog wat spierpijn van het surfen…Het wil al niet echt meer…Besluit dus de easier route te kiezen en Niep gaat ongeveer immer gerade aus nach unter. Zie d’r beneden wel weer, ik ga makkie an…haha! Heerlijk zoevend naar beneden…Shit…waar is Nippel nou gebleven? Wacht nog heel even maar besluit dan verder naar beneden te gaan richting het restaurant. Zal ze daar wel zijn. Nog zo’n drie kwartier gewacht, geen Niep. Moet wel echt gaan opschieten anders mis ik straks de gondel naar beneden nog. Die moet ik pakken anders kom ik aangezien het onderin alleen maar modder en gras is, nooit meer beneden. Na wat gepuzzel door de onduidelijke bordjes kom ik eindelijk bij de gondel aan. Gelukkig had Nip hetzelfde bedacht als ik, op Oostenrijkse apres ski tijd richting gondel gaan, kom je elkaar vanzelf weer tegen. In de gondel nog met wat mensen zitten kletsen. We ouwehoeren wat af hier, met iedereen hebben we wel een praatje. Of het nu in een winkel is, op straat of in een restaurant, we lullen met iedereen…echt lachen! Even naar de RV terug om ons op te frissen en dan nog wat shoppen. Erg leuke winkelstraat hier, beetje Disneyland achtig doet het aan. Nip koopt een one piece pak van Burton, erg gaaf, in de kleur wasabi…haha! Ze vindt dat ding zo cool dat ze er vannacht in gaat slapen. Ze had het erg koud afgelopen nacht dus dat zal nu wel goed gaan komen. We hebben best wel honger en besluiten naar een Japans restaurant te gaan. Er zit een Japans / Amerikaans stel naast ons met een schattig kind wat hele verhalen tegen me ophangt. Zijn vader zegt ‘ mijn zoontje is gek op mooie vrouwen’….nou ja zeg….moet niet gekker worden. Het kind kletst honderd uit een soort van Japans Engels, geweldig. Showt me zijn gave skateboard t-shirt en heeft hele verhalen over de sneeuw en de zon….Als ze weggaan zegt ie heel schattig ‘ Nice to meet you’…ah……Ondertussen is ons eten gekomen, een heel sushi menu met soep, salade, verschillende sushi soorten en ijs toe…jammie. Het is een beetje veel, dus we besluiten de restanten mee naar huis te nemen. Is hier heel normaal om een doggy bag te vragen dus dan maken we daar ook maar gebruik van he? Ondertussen zijn er twee Amerikaanse gasten aan de tafel naast ons komen zitten. De twee hebben de grootste lol samen en daar moeten wij weer heel erg om lachen. Uiteindelijk raken we met ze in gesprek en bespreken we van alles en nog wat. Ze zijn hier voor hun werk, iets met afstandsbedieningen voor gordijnen, videosystemen en dat soort spul, de rijkeluis speeltjes. Wisselen nog wat reisverhalen uit, een van die mannen heeft een halfjaar op een boot gevaren langs 20 landen, een boot waar hij school op had en verder per land vijf dagen te besteden had…gaaf! Lijkt me geen verkeerde ervaring. We zijn echt bekaf van alle indrukken vandaag en besluiten lekker te gaan slapen. We lopen met onze boodschapjes en doggy bag richting de parkeerplaats waar de RV op geparkeerd is. We gaan hier lekker tukken, wel zo makkelijk en scheelt weer geld. Hebben we eigenlijk gratis gegeten vanavond…haha! De boel ziet er alleen wat verlaten uit, staan twee RV’s en een aantal auto’s. Een van de RV’s is open en Niep loopt er even heen om te vragen hoe of wat. Er blijken drie jongens in te wonen, al het hele skiseizoen. Niets aan het handje als je hier blijft tukken….Als we het fijn vinden kunnen we de RV iets dichter bij hen parkeren, wel zo handig. We kletsen nog wat en gaan dan lekker slapen….Zal een koude nacht worden met die mooie sterrenhemel boven ons…