Tofino (Vancouver Island) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Tofino (Vancouver Island) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Tofino (Vancouver Island)

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Mei 2007 | Canada, Ottawa

Dinsdag 8 mei Tofino (Vancouver Island, Canada)

Bearwatching vandaag, jammer dat het weer nog niet echt supergoed is. Maar Mike schijnt een goede beren en walvissen spotter te zijn dus dat weer kan niet in de weg staan. We komen aan bij zijn bootje, gezellig hoor. Je kunt lekker binnen zitten en hij heeft koffie, thee en chocolademelk wat je kunt pakken. Het is best fris dus dat komt best uit! We varen op het gemak de haven uit, Mike verteld ondertussen wat over de vogels en andere beesten (behalve beren) die we tegenkomen onderweg. Zitten hier volop roofvogels. Eentje daarvan is de raipter / offspring, schijnt een zwarte roofvogel te zijn met een witte kop die alleen kadavers eet. Nog nooit van gehoord, maar ik heb nooit echt goed opgelet bij biologie…Verder zien we een looney (Canadese watervogel), zeeleeuwen, zeehonden en de harbour porpus (kleine dolfijnsoort)…Maar die gekke berenbeesten zijn maar nergens te vinden. Tot op een gegeven moment een van de vrouwen die ook mee is op de tour een beer spot op een strandje. Gelukkig heb ik gelijk door waar dat beest zit, die zwarte vacht is niet te missen op zand…haha! We krijgen niet de kans om dichterbij te komen want hij besluit weer het bos in te lopen…jammer! Op naar de volgende! Ondertussen hebben we een steeds gezelligere toestand met onze Duitse vriend…Die zit met een lang gezicht tegenover ons in het bootje. Lekker irritant…We besluiten om lekker bij Mike te gaan staan aan het roer, hoeven we niet tegen die chago kop aan te kijken…We hebben het besluit genomen, we kicken hem er in Vancouver uit. Alleen is nog de vraag hoe we het gaan aanpakken…We laten natuurlijk onze bui niet verpesten en onderwerpen Mike aan een vragenvuur om maar zoveel mogelijk te weten te komen over de beren en andere beesten hier. Erg interessant moet ik zeggen, ga er toch maar eens meer over lezen of meer Discovery en Animal Planet kijken…haha! Net als ik denk dat we geen beer meer gaan zien, het is namelijk nog steeds een beetje miezerig, spot een andere dame op onze boot een grote groep adelaars op een strandje…Ze zitten rondom een lijk van een zeeleeuw, lekker te smikkelen. De zeeleeuw is al in verre staat van ontbinding en er is gelukkig niet goed meer te zien dat het een zeeleeuw geweest is….De maag van het beest hangt er lekker uit…fris hoor! Staat ongeveer op knappen…jakkes! Het kan niet lang meer duren voordat hier een beer op afkomt..Die ruiken dit soort dingen op grote afstand. En ja hoor, daar komt weer een zwarte beer aangelopen. Heel rustig aan loopt ie richting de adelaars die besluiten eieren voor hun geld te kiezen en weg te vliegen. De beer heeft alle tijd om lekker aan de zeeleeuw te gaan knabbelen. Wat is dat een bizar gezicht, erg ranzig maar toch ook wel heel gaaf om van zo’n 20 meter afstand te kunnen bekijken. We blijven nog even liggen met de boot totdat iedereen er mooie foto’s van heeft kunnen maken en laten dan de beer lekker verder eten…Erg bijzonder weer allemaal, wow! Het weer begint gelukkig op te knappen, het is al even droog en de lucht trekt open. Volgens Mike is dat een goed teken en zullen we nog meer beren gaan zien…….En dat klopt! Op een strandje loopt een zwarte beer lekker stenen weg te rollen op zoek naar krabbetjes en andere beestjes om te eten. Lachen zeg, hij is echt heel erg druk bezig om het strand om te ploegen..haha! Er komt nog een boot aangevaren, Mike heeft hen gewaarschuwd dat we beren gezien hadden. Erg aardig van hem, nadeeltje dat we nu niet heel dichtbij kunenn komen omdat de boten elkaar dan in de weg zitten en een van de twee groepen niets meer kunnen zien…We besluiten verder richting de haven te gaan varen. Dit moet de laatste beer wel geweest zijn…Toch niet..Niep spot een beer die op zo’ n twee meter van de grond van het strand af op een tak hangt om zeewier te eten…Bizar gezicht. We verbazen ons er allemaal over dat het gekke beest kan blijven zitten op een tak van nog geen 20 centimeter breed. Die klauwen zijn echt superscherp dat hij zich helemaal in de tak kan vastzetten. Jammer genoeg lukt het niet om hier een goede foto van te maken, tenminste, het komt niet goed over dat het beest in de lucht hangt….Gelukkig weten we dat het in werkelijkheid zo was..haha! We zijn nu bijna terug bij de haven, geen beertjes meer gespot. Maar we zijn zeker niet ontevreden met de hoeveelheid van vier beren, allen in een verschillende setting, iets anders aan het eten…Best wel heel gaaf! We bedanken Mike voor de gezellige tour, praten nog even over de vorige keer dat Niep met hem de killerwhales had gezien en verlaten dan jammer genoeg de boot.

We hebben al even geen berichtje achtergelaten in het dagboek, dus besluiten Niep en ik naar een internetcafé in het dorp te gaan. Duitsland gaat mee, met een lang gezicht….sfeertje, niet normaal joh….Waar ie last van heeft…pfff….Na een kwartiertje houdt ie het voor gezien en vertrekt weer naar de camper..Goed plan! Hebben wij lekker gezellig saampjes. Over een uurtje gaan we surfen, echt zin in! Na het internetten gaan we terug naar de RV om onze bikini aan te trekken. Stappen we de winkel van Surf Sister binnen, blijkt dat die meiden ons geprobeerd hebben te bellen om te zeggen dat de les niet doorgaat in verband met de harde wind. Ruk! Geen surfen en we gaan morgenochtend naar huis….Wat nu? De meiden geven aan dat er de volgende ochtend om tien uur weer een les is. Wij rekenen ons suf qua tijd, gaan we het dan redden om de ferry van drie uur te halen naar Vancouver? Zou moeten lukken dus we besluiten om onze surf experience te verplaatsen. Aangezien we nu wat tijd over hebben besluiten we om naar het strand van het Long Beach Lodge resort te gaan. Hier heeft Niep in februari met haar broertje en opa en oma getukt, sjieke toestanden daar…haha! Eerst even lekker uitwaaien op het strand. We begrijpen nu wel dat de surfles is afgelast, je waait uit je BH hier. Lekker wat drinken in de lounge van het hotel. Ook maar gelijk wat eten, is wel zo makkelijk. Dat koken in de RV is maar een gedoe ;-), geen zin in. We wachten op de zonsondergang om wat mooie foto’s te maken. Matthias loopt nog op het strand met zijn paparazzo camera, wij gaan alvast de RV in. Shit…de lichten stonden nog aan…handige actie Nippel….Maar proberen te starten…ruk, werkt niet…Hebben wij weer! Houdt het nu nooit eens op? Blijkbaar zit er een noodstarter in, nadat we die knop hebben ingedrukt start het apparaat weer. Gelukkig maar, anders hadden we hier mooi gestaan! We rijden het resort af, wat is er nu weer met de benzine aan de hand. Er zat nog een halve tank in. Nu gaat het reservelampje branden. Heeft iemand er benzine uit gejat? Dat zal toch wel niet? Lekker aso! Blijkt dat het komt omdat de accu leeg was, de computer van de RV van de leg ofzo…De meter kruipt gelukkig weer op…Lekker tukken zodat we morgen fit zijn voor het surfen!!!!

• 13 Mei 2007 - 08:45

Marja:

Hey meiden, ik print jullie verhaal uit en ga op m'n gemak zitten lezen. Heerlijk, om jullie avonturen op de voet te kunnen volgen. BEDANKT!!!!

• 13 Mei 2007 - 17:37

Sjakie!!!:

Pff... had even geen printer in de buurt, maar merk dat het vriendinnetjes- verslag-Canada (lees: zeg gerust boekwerk) mn oogjes redelijk goed aan t verpesten is!!! Lees jullie verhalen nu in het weekend, werkgever Randstad geeft namelijk weinig speling (qua gebrek aan werkzaamheden) om uitgebreid de verhalen te lezen en in een deuk te liggen als ik het zoveelste "typisch San" & "typisch Niep" al giechelend uitproest!!! Daarbij staat mascara op mijn wang (het welbekende iris-moet-zo-erg-lachen-dat-de-mascara-een-loopje-neemt) niet erg charmant, hihi!

Ben tr nu bij mn ouders, tis mama-dag vandaag en mams is weer flink verwend! Zijn vanmiddag ook nog naar Hotel New York geweest... Heerlijk gegeten en lekker wijntjes gedronken hihi! Je begrijpt dat ik Pieter (for unknown: that's my little brother) hier alles verteld heb over Las Palmas (en dan vooral Club Las Palmas), de Holland-America-line, en het feit dat mn 2 lieve vriendinnetjes nog verder dan New York (en dus verder dan die plaats getekend na die grote oceaan op onze placemat) heerlijk aan t cruissen zijn!!! Haha, moest hij t fijnen dus even van weten!

Sjakie je begrijpt dat ik vooral moest lachen om jouw typische, tactische & welgemeende "get-out-of-my-RV" moment, sorry, ik bedoel "get-out-of-my-RV-NOW" moment!!! En ja, ik dacht inderdaad, dit is mijn sjakie hoor!! Ben overigens erg benieuwd naar alle fotoos, filmpjes, etc...

Morgen weer naar Zoetermeer, maar gelukkig met Hemelvaart dagje vrij... joehoe... Alleen dit wordt waarschijnlijk geen zonnig dagje, het regent al een paar dagen en de Global Warming wekt hier inmiddels de ene na de andere griepvirus op... Ik hoef jullie dus niet uit te leggen dat een Climate-Change bij mij: giga-verkouden-niezerig en snotterend, betekend!!
    Ik kan trouwens echt niet wachten totdat jullie weer lekker in Holland zijn (je weet wel, dat land van de molens, tulpen en klompen)!!!

Lieve schatten, ik wens jullie nog heel veel plezier, have fun, niep als je de photo-addiction-of-Sanne zat ben: gewoon lief lachen, Sanne schrijfse & vooral AVONTUURSE ROADTRIPPERS!!!!!!

Dikke knuf van jullie Oer-Hollandse-Sjakie!!!!

Kus Iris

• 13 Mei 2007 - 20:20

Joris:

Hé meisies!! Tjee, wat maken jullie toch allemaal mee, echt super! Wij zitten hier met inmiddels snertweer, zonder beren en elandjes. Lijkt me echt super om die beesten in het wild te zien (hé en dan bedoel ik die beren hè,... haha snappie )CUXX

• 13 Mei 2007 - 20:47

Stefan:

Wow meiden wat gaaf weer om te lezen.
    Je had die Duitser beter een Fiets kunnen geven, was je eerder van hem af geweest.
    Volgende keer mot je gewoon een stelletje brabo's meenemen das altijd leuk, brabantse nachten zijn lang.
    Nou meiden nog een paar dagen en dan zit het er al weer op.
    Fijne dagen nog en see you very soon
    kus en groeten
    Stefan