Happy New Year!!! - Reisverslag uit Mackay, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Happy New Year!!! - Reisverslag uit Mackay, Australië van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!!

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Januari 2009 | Australië, Mackay

Hi lieverds! Voordat ik mijn verhaal verder ga schrijven voor jullie allemaal de beste wensen voor het jaar 2009! Hebben jullie het allemaal leuk gehad?

Het verhaal is blijven steken bij zondag 28 december 2008. We hebben een nachtje doorgebracht in ons relaxte, zeer centraal gelegen Ibis hotel in Brisbane. We scoren een ontbijtje van het uitgebreide ontbijtbuffet en lopen de stad in richting de City Cat. Een catamaran boot die de hele rivier over vaart, met stopplaatsen aan beide kanten van de oever. Brisbane wordt namelijk door de rivier in twee stukken verdeeld. Wij besluiten eerst naar West End te gaan. Volgens de Lonely een hippe toestand daar. Het is heerlijk weer, beetje wind dus ideale omstandigheden om je op een boot te bevinden. We stappen bij de halte West End uit en nemen een bus richting het centrumpje. Het is een behoorlijk verlaten boel en ook niet echt van de hip. Alleen een leuk Italiaans koffietentje waar we een skimmed latte drinken. Dan weer terug richting de City Cat. We varen de hele rivier af, je krijgt natuurlijk een lekker kleurtje als je op water zit...haha! Na onze hele tour stappen we uit bij Riverside en eten bij een restaurantje aan het water een heerlijke salade. Nog even de winkels in en dan naar de film! Supermooi oud theater, het Regent Theater, waar we de film Australia kijken, echt een superfilm waar je gewoon een traantje moet wegpinken. Ondanks het vormloze, bijna uitdrukkingsloze botox gezicht van Nicole Kidman..haha! Absolute aanrader deze film!

De volgende ochtend staan we vroeg op ( maandag 29 december 2008 ). Ik ga nar Australia Zoo!!! Het thuis van de Crocodile Hunter Steve Irwin, mijn absolute HELD!! Het is lekker rustig op de weg en rijden zonder ergens verkeerd af te slaan in 1 keer naar de zoo toe. We zijn er net na openingstijd. En het is al echt megadruk. Gelukkig verspreid de drukte al snel als we het park in zijn. Er lopen een aantal medewerkers rond met dieren waarmee je op de foto kunt en je mag ze ook aaien. Ik moet dus natuurlijk even kroelen met een baby krokodil ( ongeveer 30 cm lang, een kleuter krokodil (zo'n 1,2 meter lang) en een koala. CROCS RULE! Echt bizar hoe zacht de buik van een krokodil is, voelt net als zijde..heel maf! Dan lopen we snel door naar de kangaroos en koala's. Ook deze kun je aaien...dit is echt een gave dierentuin. De sfeer is hier echt mega goed. Het lijkt ook meer een belevenispark dan een dierentuin. Je vindt hier geen dieren in hokjes, je kunt alles beleven zoals de dieren in de natuur ook zouden doen. Echt gaaf! Er is om 11 uur een show in het crocoseum. Een soort theater waar ze stunts doen met dieren. Echt zo balen dat ik Steve hier niet meer aan het werk kan zien! Zo zonde dat die man er niet meer is. Gelukkig zijn wel zijn vrouw Terri, dochtertje Bindi en zoontje Robert er. En zijn beste vriend Wes niet te vergeten. Dus das ook wel echt gaaf om die nu aan het werk te zien. Heb ook echt gemixte gevoelens. Ben superblij om hier te zijn maar tegelijkertijd ook heel geemotioneerd. Dit hele park ademt Steve. Er staan memorials bij het Crocoseum, met zulke aandoenlijke teksten van zijn fans. Kan het echt niet lezen, loop ik de rest van de middag te janken...Maak lekker veel foto's van mijn held, die hier overal op posters en billboards te zien is. Echt zo gaaf om hier eindelijk te zijn!! Dit park zit vol met echte Ozzie beesten. Volop slangen, diverse soorten crocs, Dingo's, Tasmanian Devils, echt gaaf! Heb de indruk dat de Tazzie naar me luistert als ik haar naam roep..haha! Ze rent volop rondjes door haar verblijf, net een paard zoals deze dieren lopen..haha! Moet haar echt op de foto hebben, dus roep dr..komt ze toch als een idioot aanrennen....te grappig! Ze luistert...haah! Zou hier zo willen werken. Zulke gave beesten, werkwijze en omgeving hier! Na 6 uur park, veel Steve en beesten shots rijden we richting Hervey Bay. We zijn er om een uurtje of half zes. Op zoek naar een camping maar de eerste twee waar we langs gaan zijn al vol...shit! De derde waar we aankomen, het is inmiddels bijna donker, geeft ook aan geen plaats te hebben. Ik slijm me helemaal suf en uiteindelijk hebben we nog een stukje gras voor de komende nacht, naast een opa en oma uit Engeland. We moeten ook onze 3 daagse trip naar Fraser Island nog regelen, willen morgen weg. Nou, dat gaat dus niet meer lukken. Alle 4WD's zijn verhuurd, alle meerdagen tochten zijn volgeboekt tot 5 jan. En zonder tocht of 4WD mag je het eiland niet op. Gelukkig is er nog plek op een dagtocht. Doen we dat maar..haha! Beter dan het eiland helemaal niet zien. We hebben geen zin meer om op zoek te gaan naar een super en zelf te koken. Zien een afhaal burgertent. Daar scoren we een Thai burger en wat patatjes. De eigenaar is helemaal weg van ons en schuift ons allemaal eten toe...pfff...mijn buik zit hartstikke vol man! Hij is zo van me gecharmeerd dat hij zijn telefoonnummer geeft, met een tekst eronder PARTY HARD (lekker dubbelzinnig, JAK!)...alsof ik daar op zit te wachten...haha! Net voordat we weggaan haalt hij zijn vitrine met pies, worstjes en kippetjes leeg en geeft dat ook nog aan ons mee...Alsjeblieft zeg...wil echt niet als Bessie Turf thuiskomen...Zeggen dat tegen hem maar we moeten het vooral meenemen...ja..mooi verhaal! Terwijl ik even bezig ben met wat boodschapjes verzamelen in dit kleine shopje in de burgertent papt meneer aan met Fran. Of we al een slaapplaats hebben want anders heeft hij nog wel een bed...JAKKES! Nee, wij hoeven geen polonaise aan ons lijf van deze tuinkabouter...haha!

We moeten weer vroeg uit bed, de bus komt ons om 8 uur halen ( dinsdag 30 december 2008 ). Gelukkig is het warm, dus we worden vanzelf wakker van het zweet...haha! De touringcar brengt ons naar de boot. We hebben een leuke gids, Richar. Man van in de 50 vol met grappen en grollen, erg gezellig type. We zitten zo'n 50 minuten op de boot. Bij het eiland aangekomen worden de 4WD touringcars de boot op gereden, we stappen in en de touringcar rijdt het bos in. Het eiland ziet er vanaf de boot mooi uit. Mooie stranden, bomen en blauwe lucht...heel leuk plaatje. Onze tocht echter gaat wel 2 uur door het bos waarbij we echt letterlijk niets anders zien dan bomen en zandpaden. Beetje teleurstelling als je al die mooie plaatjes hebt gezien van bounty stranden, felblauwe meren...gaan we dat nog zien? Na tocht van 2 uur komen we in een stukje bewoonde wereld, Happy Valley. Daar hebben we lunch. Na de lunch rijden we met de touringcar het strand op. Het strand wordt hier gebruikt als snelweg met dezelfde regels als de normale weg. Echt te maf, voetgangers, auto's en zelfs vliegtuigjes, allemaal op dezelfde weg zonder ongelukken..Als we net het strand op zijn staan daar twee vliegtuigjes te wachten. Voor 70 dollar ( 35 euro ) kun je een 15 minuten scenic flight doen. Ik wil dit wel heel graag doen, zie ik tenminste nog meer dan alleen het strand en bossen...haha! Ik spring voorin het vliegtuigje...cool! Echt heel maf hoe dat ding opstijgt, vaart maken op het strand..haha! Weer eens wat anders dan een stuk beton of water..Wat een mooie uitzichten hierboven op de meren, zandduinen en kustlijn. Fran zit achterin en is even afgeleid door een vader die over zijn klep gaat in zijn t-shirt...jakkes! Het tochtje is snel weer voorbij helaas. Nog even op de foto met onze piloot en dan we bus weer in. We rijden naar een beekje waar heel Fraser Island langs zit op zoek naar afkoeling. Ook ik doe alles uit en stap met bikini in de creek. Heerlijk koud. Wel maf gezicht hoor, zit je vlakbij de oceaan en dan zit iedereen in een beekje dat over het strand loopt. Maar ja, dat krijg je als je hier niet mag zwemmen in de oceaan ivm de haaien...haha! Na 20 minuten afkoelen worden we de bus weer ingestuurd en rijden we naar een scheepswrak wat op het strand ligt. Een schip wat in 1936 is gestrand daar. Wat foto's maken en als echte Jappen weer snel de bus in voor het volgende op de agenda wat we kunnen fotograferen. Dan stopt de bus ineens. Iets mis met de koeling. We kunnen niet verder. Gelukkig zijn we 5 minuten af van Happy Valley en hulp komt snel om de koeling even houtje touwtje vast te binden. Om echt goed te laten maken moet de bus de hangar even in. Wij worden in de schaduw geparkeerd voor een sapje en muffin. De bus is snel klaar dus we kunnen verder, richting een meer. Echt heel maf meer, met water in de kleur van thee. Het zand dat hier op de bodem ligt kun je goed gebruiken om je zilver en goud weer mee schoon te krijgen. Dus ik waag ook een poging met mijn ring...haha! Na lekker afkoelen en zwemmen is het bus weer in en terugrijden naar de boot. Een zelfde tocht door alleen maar bos en zandpaden. Dat heb ik allemaal al gezien dus ik doe mijn oogjes even dicht...even bijslapen..haha! Als we bij de camping aankomen zetten we snel de tent op in het donker. Moesten ' em afbreken vanochtend maar nu weer op dezelfde plek terugzetten...wat is het nut? Geen idee...we kunnen in ieder geval tukken. Halen nog wat boodschapjes, maken tosti's op de barbecue en tukken!

Het is oudjaarsdag vandaag, gek hoor. Zo in de warmte. We gaan vandaag rijden richting Rockhampton. Daar gaan we oud en nieuw vieren. Sydney is iets te ver weg...haha! We mogen vandaag in een hotel van onszelf. Aangezien we geen kaart hebben van de stad, geen benul van de prijzen en de activiteiten met oud en nieuw rijden we naar het Visitors Information Centre. Twee vrouwen die erg veel lol hebben met elkaar en ons helpen ons aan leuke activiteiten en een slaapplaats. Ik word door hen ' that tall one' genoemd als ze voor ons bellen om een kamer te reserveren. Give us a room with single and double bed. That tall one needs the double....haha! Hebben een motel vlakbij allerlei oud en nieuw dingen. Het is hier echt bloedheet, 42 graden. Gaan dus eerst chillen bij het zwembad. Daarna wat boodschapjes en dan klaarmaken om de stad in te gaan. We belanden in het Criterion Hotel, aan de rivier. Eerst eten we een rump steak met een flesje bubbels. Dit stadje is de meat capital of Queensland, dus ja. Daar moet je een steak eten..haah! Er treedt hier vanavond een liveband op, eens kijken of dat wat is. We zitten lekker aan de bubbels, helemaal super. De barman was even verbaasd toen we een fles vroegen ipv een glas...Maar ja, met dat drinktempo van ons moet je gewoon een fles naast je hebben staan anders blijf je lopen naar de bar..haha! De band gaat beginnen, twee gezellig uitziende gasten die allerlei bekende moppies spelen. Dat gaat wel goedkomen vanavond. De band heeft net zijn eerste set gehad, het wordt al wat drukker. En dan beginnen de toestanden. Volop gasten hier die het wel interessant vinden twee onbekende dames in de bar. Ze zijn niet bij ons weg te slaan...we krijgen zelfs rozen aangeboden..niet te geloven. En we worden er alleen maar jonger op..ben inmiddels 21..haha! Ik geloof dat Hans Anders hier goeie zaken kan doen want echt goeie ogen hebbne ze niet...komop zeg...Maar goed, het is toch leuk om te horen..haha! Het is bijna twaalf uur, de gitarist telt af...3, 2, 1 ...HAPPY NEW YEAR! Fran en ik wensen elkaar een gelukkig nieuwjaar en that's it. De band speelt weer verder en de party continues. Echt heel anders dan thuis. Normaal gesproken spring je iedereen om de nek, ook vreemden geef je de beste wensen en dan naar buiten met je bubbels om vuurwerk te kijken. Nou, dat hebben ze hier dus helemaal niet. Alleen Sydney mag vuurwerk afsteken, rest van het land niet. Heel maf! Maar goed, we hebben er niet minder lol om want wij lachen ons suf om de gasten die om ons heen drentelen..te geestig. Een simpel ' I am not interested' of je hoofd wegdraaien maakt geen indruk...erg volhardend volkje...Jammer dat het geen leukerds zijn. Maar ja, ik zit echt niet te wachten op een 1 meter 70 lange, 21 jarige kolenmijn schepper...haha. En jullie ook niet denk ik...We zijn er rond half drie wel een beetje klaar me en lopen naar het hotel. Heerlijk slapen.

We worden om 9 uur wakker ( donderdag 1 januari 2008 ). We kunnen het niet geloven, het is nu 2009...Het is in NL nu 12 uur, met vuurwerk. Maf idee! Yor en de meiden bellen me om gelukkig nieuwjaar te wensen. Heerlijk om die lieverds allemaal te horen. Ben er volgend jaar weer bij hoor, beloofd!!!! Zet de Sing Star en de bubbels maar vast klaar..haha! We hebben weer aardig wat km's voor de boeg naar Mackay. Dus cruisen geblazen. Komen daar aan om uurtje of 2. Alleen lastig om de camping te vinden. Een grote zoektocht. Uiteindelijk gevonden, beetje ouderwets gebeuren. Maar goed, schoon toiletgebouw en ons tentje...ja ja...staat een meter of 20 van de oceaan..aan het strand. Hoe gaaf is dat! We genieten even lekker van ons mooie uitzicht en rijden dan de stad in om wat te drinken en eten. In het donker moeten we onze camping terugvinden...op een klein foutje na, helemaal gelukt. We zijn trots..haha!

Vrijdag 2 januari zijn we met regen wakker geworden. Hele nacht heeft het geplenst. Gelukkig hebben we het droog gehouden in het tentje van kabouter Plop...haha! Kort nadat we wakker zijn klaart het weer op. Gelukkig maar, anders is het echt armoe..ontbijten in je Ford Limousine..haha! We rijden de stad in voor een koffie en op zoek naar internet. Gewoon even heerlijk relaxen vandaag voordat we morgen naar Airlie Beach rijden....is ook wel even lekker.

• 02 Januari 2009 - 08:37

Marja:

Lieve jonge blom,
    Allereerst willen we jou natuurlijk het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!!! Heel veel gezondheid en geluksmomentjes horen daar ook bij of corse!!!!!
    Hier is het heel gezellig geweest de afgelopen week. Marlies en Ivo waren er ook, dus ons gezinnetje was weer eens compleet..... PERFEKT!!!!!
    Nou meid geniet nog maar een poosje van je avontuur!!!!
    DOEI!!!!!

• 02 Januari 2009 - 10:46

Yorrrrrrrrrrrr:

Hey Lieve zus!!

Ik heb je al gesproken maar nogmaals: HEEL VEEL GELUK, LIEFDE EN ALLES WAT JE WENST VOOR 2009!!!
    Moest even denken of ik je nou echt heb gesproken vanmorgen....maar keek in mijn telefoon en ja hoor! Ik had het niet gedroomd!! Hahahaha. Altijd leuk nieuwe spullen van Shiseido!! Mag je mij altijd voor wakker bellen ;-))
    Oud en nieuw was weer erg gezellig! Heb weer de longen uit mijn lijf gezongen! Nieuwjaarsdag naar oma geweest, daar waren paps en mams en daarna naar Daaf zijn ouders.
    Vandaag lekkker vrij! En op naar de bouwmarkt want die inloopkast moet wel klaar natuurlijk! Je weet straks echt niet wat je ziet!!
    Lieverd heel veel plezier weer! En doe mij ook zo'n camping aan het strand! Echt heerlijk!

Hele dikke kus!!!!

• 02 Januari 2009 - 12:06

Dries:

Hey Lekkerding!!!

De beste wensen voor 2009!!! Volgens mij vermaak je je prima.

Cheers Dries
    No worries mate

• 02 Januari 2009 - 12:29

Let:

Hey Sannie,
    Gelukkig 2009, met heel veel leuke nieuwe uitdagingen!!!! Leuk om je weer even te horen zo met z'n allen. Ik heb lekker vuurwerk afgestoken helemaal leuk. Vervolgens wel koud en rillerig maar de bubbeltjes maakte dat weer goed! Kortom een superfeest XXX Let en jij nog veel plezier met je komende avonturen

• 02 Januari 2009 - 18:45

Oma Aly:

Hallo Lieverd,
    We hebben net je laatste berichtje en foto's weer bekeken op de computer in Vaartland. Gelukwensen voor jou van oma. Dat je nog maar heel veel mag genieten en dit jaar je mooie herinneringen aan je reis geeft. Op de foto;s zie je er stralend en gelukkig uit.
    Hartelijke groetjes uit koud Nederland van Oma, Cindy en Elly

• 03 Januari 2009 - 10:31

Hanneke:

Ha San,
    Ik had je al het beste gewenst, maar ik zal het nog eens doen: De beste wensen!! Dat het maar een goed begin van een geweldig jaar wordt daar aan de andere kant van de wereld! Hier gaat alles goed en is het nog rustig, helaas! Je hoort hopelijk snel van ons.
    Dikke kus

• 03 Januari 2009 - 15:02

Ellen:

Hi Sannie!

Een gelukkig 2009!
    Zoals je weet ben ik inmiddels bevallen van onze zoon Marijn. Je hoort nog wel hoe het allemaal gegaan is. Beetje anders dan gepland...
    Maar we zijn allebei gezond en weer lekker thuis.

Dikke zoen van ons!

• 03 Januari 2009 - 15:23

Irene:

Ha San,
    Was leuk om je even live te horen tijdens de bubbels!! Ging heerlijk door elkaar en de wensen over en weer waren natuurlijk duidelijk! Ga er nog enorm van genieten en we keep in touch! Dikke kus

• 04 Januari 2009 - 02:41

Sanne Wierda:

@ Marja: hi lieverd, thanks voor je gezellige berichtje. Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad met elkaar!

@ Yorrrr: Hi Jezus!! Jij en zwagert ook het allerbeste voor 2009. Dat er maar veel gebruik wordt gemaakt van de inloopkast en dat het huis in 2009 klusvrij is..hihi...Sorry van het wakker bellen. Heb een oogschaduw en creme voor je gekocht. Komt per post naar je toe. Dikke kus!!

@ Dries: Hi ander lekker ding. Heb je goed aan de bubbels gezeten met O&N? Ga er vanuit van ja...jou kennende ;)

@ Letje: Wat ben jij goed bezig lieve schat! Lekker met je rugzakje op rotjes gooien ;). Vond het fijn je weer even te spreken vd week. Jullie zijn lief! Kus

@ Han: wat jammer dat het nog rustig is. Ik wacht in spanning af, samen met jullie. Hopen dat je me snel kunt berichten met leuk nieuws!!! Sterkte met de laatste loodjes! Kus

@ LL: schat, nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van Marijn. Als ik terug ben kom ik snel kijken, ben heel nieuwsgierig!

@ Ie: lieve schat, wat leuk om je tussen alle andere meiden door te horen. Was een gezellige avond he? Ben er echt weer bij hoor volgend jaar..haha! We keep in touch! KUS

• 04 Januari 2009 - 12:52

Nancy Ertan:

Hallo lieve sanne,
    Volgens mij heb je het geweldig naar je zin, geniet er maar lekker van dat heb je wel verdient.en heel gelukkig en gezond 2009. groetjes Nancy en Aadje.

• 05 Januari 2009 - 06:19

Niep:

Hey mop!!

Ben 1,5 week niet op internet geweest, dus lees nu al je verhalen in 1 keer :-). Nog een heel gelukkig nieuwjaar he! Had je al gesmst, maar nu nog een keertje zo :-).

Groetjes aan Fran!

xxx

• 05 Januari 2009 - 17:38

Dries:

Hey Lekkerding,

Ik heb inderdaad genoeg bubbels op!!! en jij dan?

Cheers

• 06 Januari 2009 - 09:30

Alison:

Lieverd!! Een heeeeeel gezond, knallend en avontuurlijk 2009!!

Liefs,

Al

• 06 Januari 2009 - 11:02

Sjakie Aka Iris:

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!

Een heel gezond, liefdevol, fantastisch, super, top, gaaf, uitdagend, succescol & gezellig 2009 gewenst (mét veel adventures)!

Leuk dat we je om 12 uur (NL tijd) te pakken kregen & al je verhalen hier weer te kunnen lezen! Jeetje, wat maken jullie een hoop mee zeg, hihi ben natuurlijk niet anders van je gewend ;-) haha!

Have fun & heeeeeeeeeel veel plezier downunder schatzi's!

Dikke KUS!

• 06 Januari 2009 - 17:50

Hans En Annemarie:

een heel gelukkig en gezond 2009 en zo te zien is dat jaar al zo begonnen. jezus, wat top meid. ben jaloers als de nete, maar ja, ik heb scampies.
    heel veel plezier nog , gr
    hans en annemarie Montrouant