Back home :-( - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Back home :-( - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Back home :-(

Door: Uber boef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Mei 2010 | Nederland, Rotterdam

Donderdag 20 mei Sanur

Gisteravond erg gezellige avond gehad met Roel en Chris. Maf om elkaar te zien zo ver van Nederland. We hebben wat biertjes gedronken en lekker bijgekletst. Uiteraard veel te weinig tijd voor de verhalen over en weer dus dat doen we in Nederland nog maar eventjes opnieuw :-).

Helaas voelde ik me gisteravond toen we thuiskwamen al niet echt fit. Combinatie van een paar biertjes en 1 rijstwijntje en de hele dag met mijn koppie in de zon. De verschijnselen lijken op een zonnesteek. Ben misselijk en heb het steeds koud en warm...niet goed dit. In de ochtend drink ik lekker veel water en besluit dan op het strand lekker onder de parasol te kruipen. Zo krijg ik ook nog een beetje een kleurtje denk ik. We hebben aan een mannetje van een restaurantje verderop beloofd (waar we gisteravond hebben gegeten), dat Sander zou komen schaken vandaag. Ik pep me even op en we fietsen naar hem toe. Er wordt lekker met het spel bemoeid door allerlei mannetjes dus San krijgt amper de kans om zelf de stukken te verplaatsen. Ik heb het na twee potjes wel gezien, trek het niet meer om te zitten. En fiets naar mijn zonnebedje. Inmiddels heb ik het weer lekker koud en warm...niet fijn. Lig dus lekker in de schaduw met een dekentje. Veel drinken! Als San terugkomt fietsen we naar huis, maar even rustig aan doen de rest van de dag.

Vrijdag 21 mei Sanur

Onze laatste dag vandaag aan het strand. Ik ben nog niet fit helaas. Blijf dus lekker onder de parasol met mijn petje op. San vermaakt zich in het water met het zoeken naar krabbetjes...haha. Af en toe koel ik eventjes af in het water...lekker. We besluiten dat het genoeg is geweest, we gaan lekker lunchen en dan nog eventjes wat spulletjes kopen in de super. Ik moet tussendoor weer even op mijn bed liggen want het gaat nog echt niet goed...balen! Dat lopen en winkeltjes kijken gaat 'em niet worden. Het scheelt dat ik hier nog niet echt iets heel leuks had gezien dat ik nou echt moet hebben. Behalve die zilveren armband dan, maar die heb ik al gekocht. We houden het dus bij wat eetdingetjes (Nasi Goreng kruiden, bumbu voor Gado Gado). Ik laat me nog even masseren, misschien gaat dan mijn spierpijn weg. Het meisje dat me masseert zegt...gaat het wel goed? U voelt zo ontzettend warm aan. De schat...ik zeg...volgens mij heb ik koorts. Ze koelt mijn lichaam een beetje af met een natte washand...lekker! We eten nog wat in een tentje in de hoofdstraat en dan is het tijd om te tukken.

Zaterdag 22 mei Sanur - Hong Kong

Tijd om te gaan. Onze gastouders nemen afscheid van ons, allerliefste mensen. De taxi staat voor en we gaan richting het vliegveld. Een vlucht van anderhalf uur richting Jakarta. Ben nog steeds niet lekker dus ben blij dat de twee stoelen naast mij leeg zijn. Kan ik lekker lang uit liggen. In Jakarta moeten we een paar uur wachten. Inchecken gaat weer lekker sloom hier. Prima om rustig aan te doen maar dit is echt op z'n elvendertigste. Dan doet security ook nog een handmatige check van je bagage. In plaats van dat te doen als je nog in de rij staat doen ze dat als je net je tas hebt ingecheckt, halen ze dat ding weer van de band af. Handig is anders...maar goed. We wachten nog even en dan kunnen we in het vliegtuig richting Hong Kong. We zitten naast elkaar, geen mensen direct naast ons. Wel zo fijn als je je niet lekker voelt. We kijken wat filmpjes en doen af en toe onze ogen dicht. Nog even te gaan.

Zondag 23 mei Hong Kong - Rotterdam

Ook op Hong Kong is het weer een paar uur wachten. Ik koop voor mams een Vogue uit Korea. Vind ze altijd leuk van die gekke modeblaadjes. Ik heb nog moeite met lopen (spierpijn) en nog steeds niet fit. Dus we gaan lekker bij een tentje wat eten en onze tijd uitzitten met een potje Yahtzee. Dan mogen we boarden, joepie! Eindelijk lekker slapen! Blijkt, als we net in het vliegtuig zitten, dat we niet mogen opstijgen. Issues boven China waardoor ons vliegtuig er niet langs komt. We moeten twee uur lang in het toestel blijven wachten. Gelukkig krijgen we wel eten en drinken. Dit gaat een lange vlucht worden! Proberen wat te slapen en na een uurtje of 12 in het toestel te hebben gezeten landen we op Schiphol. Paps en mams komen ons ophalen, wel zo makkelijk. We kletsen daar wat bij. Yor komt ook nog aangewaaid, gezellig. We rijden nog even langs Yvonne (de moeder van Sander). Die is helaas niet thuis, dan buurten bij oma Ruijs en door naar Rotterdam. We kunnen onze ogen bijna niet open houden en duiken vroeg ons bed in. Wat een heerlijke vakantie. San en ik hebben ook deze beproeving doorstaan :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rotterdam

Sanne

Cover the world before it covers you!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 31873

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 17 Maart 2016

In het spoor van de Inca's

14 September 2012 - 07 Oktober 2012

Op ontdekkingstocht door Tibet & Nepal

24 Augustus 2011 - 15 September 2011

Cuba libre!

30 April 2010 - 23 Mei 2010

De roots van Sander

12 November 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: