Van het dak van de wereld naar de polder ;-) - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu Van het dak van de wereld naar de polder ;-) - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sanne Wierda - WaarBenJij.nu

Van het dak van de wereld naar de polder ;-)

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Oktober 2012 | Nederland, Rotterdam

Zaterdag 6 oktober 2012 Kathmandu - New Delhi

En dan is het ineens onze laatste ochtend in Nepal. Wat is de tijd omgevlogen zeg! Er is hier nog zoveel moois te zien, we willen het liefst nog een paar weken blijven maar helaas...De koffers zijn ingepakt, al onze restanten van toiletspullen en nog wat andere handigheidjes voor hier, laten we achter bij Kee voor een van de meiden waar we van de week zijn geweest. Die kunnen alle beetjes gebruiken. Ons laatste geld geven we aan de portier, een ouwe baas met een innemende glimlach :-). Nog even een drankje met Kee en dan is het tijd om te gaan. We nemen afscheid van deze super dame en stappen in het busje van het hotel. Heel luxe dat ze ons gewoon nog even wegbrengen :-). Hobbel de hobbel gaan we Kathmandu uit, wat zullen we met veel plezier terugdenken aan het bijzondere Nepal.

Het vliegveld is weer even terug in de tijd met al die halfgare borden en bruine kleuren. Nog even langs immigratie voor een officiele vetreksticker en dan mogen San en ik in de mannen- en vrouwenrij voor de tweede bagagecontrole en fouilleren. Het lijkt meer dan het is want water gaat gewoon mee het vliegtuig in. Het vliegveld is echt heel klein met maar 1 plek waar je iets kunt halen dus we eten even een klef broodje groentenburger. Tijd om te boarden....weer zoiets mafs...de vrouwen gaan eerst. Dus laat San achter bij de gate en stap de bus in. Denk je dat je het vliegtuig in mag...weer een bagagecontrole bij de trap van het vliegtuig en wederom fouilleren. In de tussentijd heb je niets in je tas kunnen stoppen dus snappen doen we dit niet. In het vliegtuig krijgen we wat te eten...drie keer raden met wat voor bestek...geen plastic maar metaal ;-). Hoezo veiligheidscontroles op scherpe voorwerpen ;-). We vliegen langs de prachtig besneeuwde bergtoppen...nog een laatste blik op het dak van de wereld!

In New Delhi weer het gebruikelijke verhaal....wachten op onze transferkaarten voordat we de wereld vol luxe weer instappen. Raar om dat weer om ons heen te zien maar ook wel weer vertrouwd. We hebben 7 uur door te brengen op het vliegveld. Boekje erbij en af en toe een hapje en drankje...prima te doen.

Zondag 7 oktober 2012 New Delhi – Amsterdam

En zo stap je ineens weer in je vertrouwde wereld....we zijn thuis. Met dubbele gevoelens kijk ik om me heen. Blij dat ik hier in het rijke westen leef, dankbaar dat ik een paar weken in het mooie land heb door mogen brengen, verdrietig voor de mensen en dieren daar en tegelijkertijd jammer om nu alweer thuis te zijn. Er was nog zoveel moois te zien. Wat een prachtland Nepal!! Een geweldige reis waar we met een warm hart aan terug zullen denken.

• 09 Oktober 2012 - 22:52

Ubermom:

Hi SanSan, intussen heb ik jullie al gezien en de verhalen gehoord. Het was een heel bijzondere ervaring voor jullie. Dankzij je levendige verslagen kon ik er een beetje bij zijn. Daar ben ik heel blij mee.Ben ik er met een beetje fantasie ook geweest. Nu nog een keer de mooie foto's bekijken.
    xxxxxxxxmom

• 10 Oktober 2012 - 22:54

Rein:

Toffe reis, toffe verslagen, toffe foto's!!! Bedankt voor deze online reis, ik heb genoten! x

• 12 Oktober 2012 - 15:55

Irene:

Prachtige foto's.Je moet snel weer op vakantie!
    Ik stel voor China!

• 23 Oktober 2012 - 07:54